Screenshot: YouTube
STANOVNIŠTVO je sve starije i deblje, pa su sve glasniji prijedlozi da se i lutke u crash testovima udebljaju.
Statistika govori kako je prosječni Amerikanac u proteklih pedesetak godina nabacio desetak kilograma, što je nezanemariv podatak u postavljanju novih standarda u pogledu ergonomije i sigurnosti. A tu su automobili i njihova sigurnost samo jedno od područja u kojima bi ovaj podatak iz temelja mogao promijeniti sigurnosne standarde i način projektiranja vitalnih dijelova koji utječu na sigurnost putnika pri sudaru.
Naime, kod pretilih ljudi je uočena drugačija kinematika tijela pri sudaru gdje dolazi do poniranja tijela niz sjedalo. Pojas tu više ne može učinkovito zaustaviti tijelo putnika, pa se povećava mogućnost ozljeđivanja pojedinih dijelova tijela. Isto vrijedi i u pogledu starosti osobe koja sudjeluje u sudaru.
Stručnjaci na to upozoravaju godinama, a sva istraživanja upućuju kako bi lutke za crash testove trebalo izmijeniti. Američki Sacramento Bee tako piše kako su već proizvedene prve lutke, jedna 70 godišnje žene i druga mase 124 kg, odnosno čak 45 kg teže od uobičajene testne lutke.
"Prosječna osoba danas je pretila, to više nije izuzetak. Zdravstveno stanje, veličina i težina osobe su vrlo važni u procjeni ozljeda kod sudara", kaže direktor Centra za automobilsku medicinu pri Sveučilištu u Michiganu.
To je posebno uočljivo u frontalnom sudaru gdje će kod pretilih osoba biti značajnije ozljede donjih ekstremiteta i zdjelice, dok će starije osobe imati jače ozljede u predjelu prsišta. Stoga sve upućuje na samo jedno, a to je da će Ameri izgleda prvi u testove uvesti različite vrste lutki.