Sadržaj nastao u suradnji s: Viator
NIJE TAJNA da je kupnja automobila poprilično skupa investicija, pa čak i onda kada se odlučite za polovni model. Naime, tvrtka carVertical, specijalizirana za podatke o automobilima, objavila je ove godine rezultate istraživanja koji su pokazali da je za kupnju prosječnog rabljenog vozila u Hrvatskoj potrebno raditi 11.7 mjeseci, što je više od europskog prosjeka (10 mjeseci rada). Dakle, godinu dana rada za rabljeni automobil kojem će vrijednost samo nastaviti opadati.
Ovisno o vašoj marki automobila, iz carVerticala ističu kako nova vozila već u prvoj godini korištenja izgube između 20 i 30 posto vrijednosti, da bi nakon prvih pet godina većina modela vrijedila upola manje. Riječ je o negativnim trendovima, posebno ako u kalkulaciju uključimo i stalna poskupljenja goriva, troškove servisa i održavanja, osiguranja, registracije, tehničkih pregleda i, naravno, parkinga. Gledano iz te perspektive, nije neobično to što mnogi automobile nazivaju rupama bez dna.
Dugoročni najam ima prednosti
Promjene potrošačkih navika i sve veća napućenost gradova dodatni su razlozi zbog kojih sve više ljudi odustaje od kupnje vlastitog vozila. Posjedovanje automobila u urbanim sredinama postaje sve nepraktičnije, što znaju svi koji su ikada vikendom pokušali pronaći parking u centru grada ili na putu do posla zapeli u gužvi.
Također, prema podacima platforme Statista's Consumer Insights, pripadnici mlađih generacija manje su zainteresirani za kupnju vlastitog automobila u usporedbi sa svojim roditeljima, što se može pripisati ekonomskoj neizvjesnosti, ali i većoj ekološkoj osviještenosti pojedinaca.
Možda se pitate i postoji li uopće način da se zadrži sloboda pokretljivosti koja dolazi s osobnim vozilom, a izbjegnu troškovi kupnje i daljnjeg održavanja. Brojni privatni i poslovni korisnici koji se odlučuju za dugoročni najam vozila reći će vam kako je riječ o opciji koja predstavlja praktično i fleksibilno iz oba svijeta.
Naime, dugoročnim najmom ugovara se korištenje vozila na razdoblje dulje od 30 dana, što je pogodno rješenje za sve one koji žele iskoristiti pogodnosti osobnog vozila bez dugoročnih obveza vlasništva.
Najam vs. kupnja vozila
Iz rent a car kuće Viator Drive ističu kako je glavna prednost dugoročnog najma u odnosu na kupnju vozila ili na leasing upravo u tome što se sva briga o vozilu prebacuje na iznajmljivača. Dakle, ako Ugovor o najmu sklopite s Viatorom, svoje vrijeme i novac nećete trošiti na popravke kod mehaničara: u najam je uključena 24-satna asistencija, obavezno i Kasko osiguranje, održavanje vozila (servis, registracija, tehnički pregled) te trošak zamjene guma.
Viator Drive na svojoj web stranici nudi široku lepezu vozila koja možete filtrirati po kategoriji i mjesečnoj najamnini koju ste voljni izdvojiti za automobili, a sam proces preuzimanja traje svega desetak minuta. U slučaju da se predomislite, odabrani model možete lako zamijeniti nekim drugim, koji više odgovara vašem životnom stilu i afinitetima. Poslovni korisnici koji žele poslovati “zeleno” tako mogu odabirati modele proizvedene s ciljem veće ekološke prihvatljivosti, često s naprednijim sigurnosnim značajkama te većom ekonomičnošću goriva.
S obzirom na to da pridonosi smanjenju broja automobila na cesti te posljedično i ugljičnog otiska pojedinaca i tvrtki, unajmljivanje vozila ekološki je pristupačnija opcija od kupovine novog automobila.
Iz Viatora ističu i kako je jedna od glavnih pogodnosti dugoročnog najma to što je iznos mjesečne rate unaprijed definiran Ugovorom o najmu što korisnicima ulijeva sigurnost te im omogućuje lakše i transparentnije praćenje troškova.
To je posebno korisno onima koji žele uštedjeti, ali i poslovnim korisnicima koji bi htjeli osvježiti svoj vozni park bez kreditnog zaduživanja, s obzirom na to da se dugoročne financijske obveze mogu negativno odraziti na kreditnu sposobnost. Tako, umjesto ulaganja u nova vozila koja vrijednost gube sa svakim prijeđenim kilometrom, kompanije mogu svoja sredstva usmjeriti na razvoj i održavanje likvidnosti.
Budućnost dugoročnog najma
Iako u Hrvatskoj većina vozača i dalje preferira vidjeti svoje ime na vlasničkom listu, o čemu govori i podatak Promocije plus o tome kako je u prvih sedam mjeseci ove godine prodano 13.7 posto više novih automobila u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dugoročni najam postaje sve popularnija opcija, i to posebno među poslovnim korisnicima.
Globalna konzultantska firma IMARC Group predviđa da će vrijednost tržišta najma automobila do 2032. narasti na 329.78 milijardi američkih dolara, što odgovara globalnim trendovima, kao i sve većim financijskim prednostima te odluke.
Sponzorirani sadržaj donose Index i Viator Drive prema najvišim profesionalnim standardima.