PRVI potpuno električni Lexus će obogatiti ponudu kompaktnih crossovera nudeći prepoznatljive kvalitete prestižne marke.
Prvi električni Lexus dolazi nakon preko 1,7 milijuna elektrificiranih hibrida od 2005. godine. Sada je vrijeme za UX, točnije UX 300e, koji nema potporu motora s unutrašnjim izgaranjem.
Nova baterija
Mnogo je novosti koje donosi ovaj Lexus, a među njima je nova LI-Ion baterija od 54,3 kWh koja daje doseg od preko 300 km prema normi WLTP. Smještena je ispod podnice i stražnjeg sjedala radi osiguravanja niskog težišta.
Rad baterije nadziru senzori koji prate napon svakog od 288 članaka i bloka samog, kao i njihovu temperaturu. Time se osigurava maksimalni iskoristivi kapacitet baterijskih članaka te produženi doseg vožnje.
Za UX 300e Lexus je razvio sustav zračnog hlađenja baterijskih članaka koji je sigurniji i lakši nego sustavi hlađenja vodom. Uz kruženje ohlađenog zraka unutar baterijskog paketa moguće je postići stabilnost dobave energije iz baterije i pri velikim brzinama i tijekom opetovanog brzog punjenja. Radeći usporedno s klima-uređajem putničke kabine, sustav poboljšava performanse automobila, životni vijek baterije i djelovanje punjenja.
S druge strane, grijaći elementi ispod svakog baterijskog modula smanjuju utjecaj hladnog vremena na doseg vožnje, osiguravajući raspoloživost pune snage od samo pokretanja. Konačno, baterijski paket je opremljen gumenim brtvama koje ga štite od vode i prašine.
Lexus nudi 10-godišnje (ili 1.000.000 km) servisno jamstvo na sve kvarove i smanjenje kapaciteta ispod 70% glavne baterije, uz uvjet da se vlasnik pridržava redovitih provjera stanja predviđenih programom održavanja. UX 300e ima 3-godišnje jamstvo na vozilo i 5-godišnje (ili 100.000 km) pokriće za kvarove pogonskog sklopa.
Izuzetno miran rad
Ultrakompaktni sklop prijenosa snage, u izvedbi s 3 vratila i reduktorom radi omogućavanja velikih brzina vrtnje elektromotora, omogućava najbolje performanse pogonskog sklopa u klasi i dodatno smanjenje buke. Radi povećanja trajnosti sklopa i postizanja mirnog rada, Lexusovi inženjeri su uveli poboljšanja kao što su poliranje površine zuba zupčanika, zvučnu izolaciju u pokrovu i optimirani sustav podmazivanja.
Velika snaga
Novi pogonski sklop u UX 300e sadrži elektromotor/generator snage 150 kW/204 KS koji pogoni prednje kotače. Postiže najveću brzinu od 160 km/h, a do 100 km/h ubrzava u 7,5 sekundi.
UX 300e se proizvodi uz elektrificirane hibridne modele u nagrađivanoj Lexusovoj tvornici Kyushu, pri čemu proizvodnju nadgledaju proslavljeni takumi majstori.
UX 300e će biti u prodaji na odabranim tržištima u Europi do kraja ove godine.