Renault Captur je najpopularniji crossover, a testirali smo ga u hibridnoj izvedbi

Foto: M.N. (Index.hr)

ELEKTRIFICIRANI crossover čiste bijele boje i bogate opreme je na tržištu hit, a jedna od najboljih ponuda stiže iz Renaulta. 

Urbani crossoveri su već odavana najtraženija roba, posebno ako su atraktivni, praktični i nadasve štedljivi. Tu se odlično uklapao Captur, a onda je stigla nova generacija koja je pola koraka izašla iz okvira klase. Nema sumnje, vizualno je itekako uspješan, što smo već konstatirali prvim testom prije više od godine. Isto vrijedi i u pogledu prostranosti koja spada u vrh klase, a o ponudi opreme da ne govorimo. 

Dizelaši više nisu in, a zamijenili su ih hibridi. Captur tu nastupa s E-tech izdanjem, ali za razliku od istoimene izvedbe Clia donosi formu plug-in hibrida s izvana punjivom baterijom. Uklapa se u program poticaja koji će anulirati višu cijenu, a vi ćete sami diktirati koliko ćete trošiti na vožnju. Naime, ako ste revni i redovito punite automobil na "besplatnim“ punjačima, kroz radni tjedan biste mogli proći besplatno s dosegom od nekih 40 km, dok ćete vikendom na daljim putovanjima voziti Captur kao klasičan hibrid. Upravo tako jer Captur nije malen (4.227 x 1.797 mm x 1.576 mm), pa se njime obitelji mogu uputiti na putovanja. Doduše, kapacitet prtljažnika je umanjen na 265 l, ali stvar spašava uzdužno klizna stražnja klupa, i to s hodom od 16 cm kada u krajnjem položaju povećava prtljažnik na 379 litara.

>> Testirali smo Renault Captur, glavnog šminkera među crossoverima

Na interijer ne treba trošiti riječi. Sve je kao na "normalnom“ Capturu, pa i Cliju uz jedine dodatke u vidu pokazatelja elektrificiranog pogona. Mi ćemo kao nebrojeno puta prije pohvaliti Renaultov audiosustav s devet zvučnika te sada nešto brži softver infotainmenta. Straga pak otvori za zrak na središnjem grebenu te dvije USB utičnice i 12V priključak. Bravo!

Srce plug-in hibridnog pogona je i ovdje dobro poznati 1.6-litreni atmosferac, sada prigušen na 92 KS i 144 Nm. Njemu se pridružuju dva elektromotora, glavni sa 67 KS i sporedni s 34 KS koji služi kao generator startera. Ukupna snaga sustava je 158 KS (i 349 Nm), a to znači da je Captur itekako sposoban. I ovdje je pogon uparen s robotiziranim mjenjačem koji ima dva stupnja za električni pogon i četiri za benzinski motor. Funkcionira dosta dobro, a promjena stupnjeva prijenosa teče uglavnom glatko. Kažemo uglavnom, jer se ponekad stječe dojam da se pogon premišlja u kojem bi smjeru krenuo, a benzinac zavrti uz glasniju buku. Međutim, u nekim normalnim uvjetima vožnje sve se odvija ujednačeno i glatko.

Kao što smo rekli, ugrađena baterija od 9.8 kWh nudi doseg do 65 km (grad), ali u pravilu računajte s 40-50 km, ovisno o uvjetima vožnje i temperaturi okoline. Recimo i kako punjenje putem AC punjača traje oko tri sata, dok se potrošnja goriva kreće od 0 do nekih 7 litara na autocesti. Ono bitno, a to je gradski prosjek, kaže kako potrošnja neće biti veća od 5 l/100 km. Punite li auto kod kuće, računajte da bi u skupljoj tarifi za 100 km potrošili oko 20 kn, što zvuči jako dobro.

Papir kaže da Captur za ubrzanje do 100 km/h treba 10.1 sekundi, dok je maksimalna brzina 173 km/h, odnosno 135 km/h ako ga vozite u Pure modu na struju.

Captur je u vožnji dosta agilan, ali se dodatna masa ipak osjeti. U pitanju je oko 300 kg više u odnosu na benzinca, ali dobra je vijest da je nosivost ostala gotovo ista. U svakom slučaju, izborom stila vožnje kroz Multi Sense sučelje birat ćete između različitih karaktera pogona.

Captur starta cijenom od 135.700 kn, a u E-Tech 145 hibridnom izdanju od 171.500 kn. Ovaj primjerak u formi plug-in hibrida ima cijenu od 230.500 kn za razinu Intens, a nakon nekoliko doplata cijena završava na 249.591 kn bez uračunatih poticaja od 40.000 kn.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.