Renault Latitude: Kraljevske proporcije po diskontnoj cijeni

RENAULT Latitude se dimenzijama i vrhunskim komforom pozicionira na sam vrh game u ponudi francuskog proizvođača, dok je cijenom tek neznatno skuplji od osjetno manje Lagune. Premda korejskih korijena, iza asfaltne krstarice stoji snažna potpora nošena tradicijom prethodnika.

Za razliku od svojih prethodnika koji su se nametnuli ekstravagantnim izgledom i redovito nekonvencionalnom koncepcijom, novi model je klasično osmišljena limuzina. U stvari se radi o prepakiranom Samsungu SM5, modelu koji na domaćem korejskom tržištu uživa status visoke klase. Radi se o smjelom pothvatu čija opravdanost s e tek mora dokazati, jer istina rijetki, ali vrlo vjerni poklonici Renaultovih limuzina navikli su na originalnost, pa ako ništa onda bar na prepoznatljivu dvovolumensku karoseriju. Također, vrijedi imati na umu kako tržište velikih limuzina stagnira, pa čak i gubi korak u odnosu na nove koncepte, najčešće hibride starosjedilačkih klasa.

Kako god, Latitude je dakle klasično skrojena limuzina, gotovo nespojiva s pedigreom francuske tvrtke. Doza elegancije i solidnosti je neosporna, kao ni impresivne mjere koje će malo kojeg vozača velikih limuzina ostaviti ravnodušnim. Nepunih 4,9 metara duljine, 1,83 metara širine i 1,48 metara visine krajnje su vrijednosti prizme koju tangira Latitude svojim mjerama. Posljedice je sasvim očekivani kraljevski komfor, gotovo bez konkurencije na tržištu. Spomenemo li kako Latitude nudi najviše prostora za koljena (251 mm) u segmentu, širinu u laktovima od 1.513 mm sprijeda i 1.474 mm straga, te prtljažnik osnovne zapremine 511 litara jasno je da kabina pruža ugođaj dnevnog boravka.

U prilog komoru ide i prvoklasna oprema, posebno u najbogatijoj od tri dostupne razine. Initiale paket tako nudi sve što se traži od prvoklasnog vladara otvorene ceste, od trozonske automatske klimatizacije s ionizatorom zraka preko Bose audio-sustava i masažnog vozačkog sjedala, pa sve do uvijek dobrodošlih dodataka u vidu kožnih grijanih sjedala, navigacije i potpune elektrifikacije. Umjesto spominjanja opreme dovoljno je reći kako se na popisu opcija nalazi tek stakleni panoramski krov. Naravno, u dhu Renaulta cjelokupni paket sigurnosne opreme, pasiva (zračni jastuci, zavjese,...) i aktiva (ESC, ksenon, PDC, ....) je serijski od osnovne razine.

Ponudu motora čine četiri jedinice. Benzinac je jedan, i to 2.0 sa 140 KS rezerviran za ulazni model. S osnovnim paketom opreme Expression dolazi i 2.0 dCi dizelaš u izvedbi sa 150 KS i 340 Nm. Snažnija izvedba sa 175 KS nudi se uz Business paket opreme, a dostupna je i u kombinaciji s automatskim mjenjačem. I konačno, top izvedba je 3.0 V6 dCi sa 240 KS i 450 Nm opremljena prije spomenutim Iniitale paketom opreme.

Moćna motorizacija otkriva Latitudeovu naklonjenost otvorenoj cesti, a isto govori i podvozje skrojeno da nudi optimalan kompromis dinamike i komfora. Multi link stražnji ovjes doprinosi ugodi u vožnji, baš kao i pažljivo izvedena zvučna izolacija. Uvjerljive su i kočnice koje pružaju zaustavni put od 39,5 m za početnu brzinu od 100 km/h.

I na kraju dolazimo do cijena, obično vrlo bolnog područja za proizvođača u kojem se i dešava najviše eliminacija potencijalnih kupaca. Suprotno očekivanjima Latitudeu je to adut, jedna od jačih karata i veliko opravdanje primijenjene recepture posuđivanja gotovog proizvoda od korejske tvrtke.

Da ne duljimo, Latitude starta cijenom od 179.000 kn za osnovni benzinac, odnosno 199.900 za jednako opremljen dizelaš. Snažniji i bolje opremljeni dizelaš stoji 214.900 kn, a s automatikom 10.000 kn više. I konačno, top izvedba sa svom silom opreme i moćnim dizelašem ima cijenu od 299.000 kn.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.