Foto: M.N.
GOTOVO osam godina nakon lansiranja i dva odrađena facelifta Ibiza se ponudom profilirala u sam vrh segmenta nudeći provjerenu mehaniku u još uvijek modernom pakiranju po fer cijeni.
Prošlogodišnje zatezanje bora Ibizi je unijelo dašak svježine u prenapučeni segment, ali i pokazalo kako se, kad je osnova korektno u startu odmjerena, minimalnim zahvatima može puno učiniti. Vatrena Španjolka tako je dobila moderniju grafiku svjetala s LED tehnologijom, a paleta je dorađena novom ponudom boja i karoserijskih dodataka. Sve ostalo, odnosno solidno skrojena peterovratna konstrukcija datira iz 2008. godine kada je treća generacija stupila na scenu.
Dostojno starenje
U slučaju sportski nastrojene FR30 izvedbe automobil izgleda još i bolje. Dvobojna kombinacija Emocion crvene boje eksterijera i crnih detalja odlično joj pristaje, kao i poveći 17-inčni naplatci u kombinaciji s blago spuštenim podvozjem. Sve više od toga bilo bi pretjerivanje na granici neukusa.
Za razliku od dinamične i pomalo agresivne vanjštine interijer Ibize jasno otkriva njemačke gene i srodnost sa tehnološkim blizancima, VW Polom i Škodom Fabijom. Njemački princip ergonomije je očekivano zadržan, s logično raspoređenim i solidno odmjerenim pozicijama kontrolnih tipki. Nova ploča s instrumentima u povijest je otjerala ponekad iritantno crveno osvjetljenje, a kombinacija info zaslona i klasičnih analognih pokazivača još je uvijek optimalan izbor. Vrijedi pohvaliti i činjenicu da je putno računalo prevedeno na hrvatski jezik.
Uvijek povezani
Odličnu preglednost kontrola sada nadopunjuje EasyConnect sustav u kombinaciji sa multimedijskim Full Link sustavom, također sa sučeljem na hrvatskom jeziku. Opremljen 6,5-inčnim zaslonom pruža potpun pristup informacijama o potrošnji vozila te obuhvaća audio sustav i upravljanje mobilnim telefonom.
Podržava Apple Car Play i Android Auto, a uz pomoć MirrorLink tehnologije i Seat DriveApp aplikacije omogućuje lako upravljanje. Na istom zaslonu mogu se individualizirati postavke vozila, ali i pregledavati fotografije. Sa novim infotainment sustavom Ibiza je dobila i vrlo dobar audio sustav.
Ponuda prostora je na razini segmenta. Kao što smo već konstatirali u nekoliko navrata teško će se itko moći požaliti na kvalitetu izrade i materijale. Uostalom, dovoljno je reći da malo koji gradski automobil možete dobiti u kombinaciji Alcantare i kože. Naravno, tu mislimo na sjedala, sportski duboko profilirana i samim time podložna privikavanju. Sve u svemu, Ibiza svojim mogućnostima u pogledu prostornosti zadovoljava apetite tročlane obitelji. Za više od toga potrebno je zagrepsti jače po novčaniku i rješenje potražiti u klasu višoj ponudi.
Odlična mehanika
Testni primjerak iz sportske FR serije donosi 1.2 TSI benzinski motor, sada sa 90 KS i 160 Nm. Kao i snažniji prethodnik, uparen je sa pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. Za stupanj više i veću snagu potrebno je doplatiti cca 6.000 kn kada se "spuštate" do 1.0 TSI sa 110 KS.
Motor se odlikuje reskim zvukom i brzim odzivom, što u prijevodu znači da će uživati svi skloniji dinamičnijoj vožnji. A da bi dojam bio potpun tu je tvrđi ovjes, te gume niskog profila (215/40 R17). Naše je mišljenje da bi apetite trebalo smanjiti i odabrati ipak nešto mesnatiju gumu, kako zbog udobnosti tako i zbog redukcije opterećenja na podvozje.
Solidan odziv upravljača i potentne kočnice osigurat će bezbrižnost za upravljačem Ibize, čak i kada se radi o manje iskusnim vozačima. Kad je pak u pitanju potrošnja goriva ona je nešto manja u odnosu na snažnijeg prethodnika, ali i dalje na razini od 7 l/100 km. Tjeranje u visoke okretaje nije potrebno, a ako se ipak odlučite slobodno računajte i sa osjetnim porastom potrošnje.
Pogled na papir otkriva kako Ibiza u ovom izdanju ubrza do 100 km/h za 10,7 sekundi uz 184 km/h maksimalca. Ovdje vrijedi dodati kako će međuubrzanje od 80 do 120 km/h u petom stupnju prijenosa odraditi u 14,7 sekundi, što je neznatno (+0,7s) više u odnosu na jednako snažnu dizelsku verziju, ali i osjetno više od 1.0 TSI (+3,8 s). Dovoljan pokazatelj gdje se smješta ova izvedba.
Zlatna sredina
Seat Ibiza 1.2 TSI predstavlja zlatnu sredinu u ponudi mediteranskog mališana. U praktičnijoj izvedbi s pet vrata ispunit će ulogu kod manjih obitelji, a poslužit će i na daljim rutama. Mlađoj populaciji i svima sklonima individualizaciji posebno zanimljiva će biti akcijska FR, odnosno FR30 izvedba u okviru koje vlasnik uz doplatu od oko 7.200 kn (u odnosu na Style) dobiva sportsku koreografiju, 17-colne kotače, kožom presvučena sportska sjedala, ali i potpunu opremljenost kabine. U slučaju testnog primjerka cijena je uz poneku doplatu sa početnih 110.900 kn skočila na još uvijek prihvatljivih 117.928 kn.
Kažemo prihvatljivih, jer to je iznos za koji Seat nudi potpuno opremljen gradski automobil atraktivnog izgleda i pouzdane arhitekture. Tražite li prostraniji kompakt po sličnoj cijeni vjerojatno ćete ga uspjeti naći, ali samo uz drastičnu redukciju ponude opreme.
I na kraju red je spomenuti kako Ibiza u izvedbi s pet vrata starta cijenom od 86.900 kn, odnosno 115.300 kn sa dizelskim motorom.