EUROPSKI parlament je potvrdio odluku prema kojoj od 2035. godine više nećemo moći kupiti nove automobile pogonjene fosilnim gorivom.
Glasovanje je u skladu s ključnim planovima Europske unije da do 2030. godine smanji ukupnu emisiju za 55% u usporedbi s razinama iz 1990. godine, što je cilj koji zahtijeva brže smanjenje emisija u industriji, energetici i prijevozu, javlja Hina.
Ova povijesna odluka znači drastičan zaokret u globalnoj ekološkoj politici. Osim što uključuje i zabranu prodaje hibrida, ova odluka bi mogla dovesti do drastičnih promjena u autoindustriji. Stoga ne čudi što su najglasniji protivnici ove odluke bili njemački konzervativci i kršćanski demokrati. Smatraju kako će zbog prelaska na asortiman električnih vozila njihova autoindustrija izgubiti čak pola milijuna radnih mjesta.
Oni su tražili da se ostavi bar 10% udjela za konvencionalno pogonjena vozila, ali taj prijedlog nije prošao. "Želimo se riješiti CO2, a ne industrije", rekao je čelnik Europskih pučana Manfred Weber.
Zagovornici elektrifikacije kažu kako treba potpomognuti što bržu transformaciju na elektropogone, a to će potaknuti i drugim zakonima. Planira se forsirati izgradnju milijuna stanica za punjenje, ali i različitim inicijativama učiniti električne automobile dostupnijima. Bit će teško jer u najpopularnijem segmentu niše klase električni automobil ima dvostruko veću cijenu od benzinca ekvivalentne veličine.
Cestovni promet odgovoran je za otprilike 20% emisija CO2, od čega pak čak 70% dolazi iz osobnih automobila i dostavnih vozila. Električni automobili i plug-in hibridna vozila činila su 18 posto novih osobnih automobila prodanih u Uniji prošle godine.