Testirali smo Citroen SpaceTourer, francuski transporter zavodljivog komfora

 Foto: M.N.

ATRAKTIVNI transporter zajedničko je dijete PSA koncerna i Toyote, a nudi se u nebrojenim izvedbama, od tipično šljakerske do luksuzne, poput privatnog mlažnjaka. 
 
S novim trendovima s tržišta polako nestaju monovolumeni u korist sve popularnijih crossovera pa oni s velikim obiteljima nerijetko svoje potrebe upražnjavaju kao i taksi prijevoznici, na granici gospodarskog segmenta. Upravo tu se smjestio SpaceTourer, tehnološki blizanac Peugeota Travellera i Toyote ProAce, kojeg u kraćoj putničkoj izvedbi mnogi vide kao idealnog suputnika.
 
Klasičan kombi na prvu ne zvuči primamljivo, no kada ga obogatite crnom bojom, zatamnjenim staklima i 17-colnim alu-naplatcima, stvari se mijenjaju. S prednjim LED-icama i vrlo modernim nastupom djeluje vrlo uvjerljivo, a ne treba ni zaboraviti da se za ovako sređena vozila često misli da pripadaju državnim službama, što ponekad i pomaže. 
 
 
Šalu na stranu, no kutijasti dizajn u ovakvom pakiranju može biti čak i privlačan. Krajnje jednostavna forma stil bazira sprijeda, dok je sve ostalo u službi funkcije. Zato velike staklene površine i visoka sjedeća pozicija nude odličan pregled, pa će se ovim nemalim vozilom dobro snalaziti i oni s manjkom iskustva. Pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, te kamera za vožnju unazad odavno nisu rezervirani za luksuzne limuzine, a ovdje svoju ulogu odrađuju na najbolji način. 
 
Na ovu petmetarsku mrcinu valja gledati kroz domenu vozila s pet sjedala. U tom slučaju, i ova kraća izvedba nudi nekoliko kubika korisnog tovarnog prostora. U suprotnom, s opcijskim trećim redom potrebno je više kombinatorike. Nju olakšavaju mogućnosti individualnog podešavanja svakog sjedala, kuta naslona i uzdužne pozicije. Po pitanju funkcionalnosti SpaceToureru upisujemo ocjenu vrlo dobar. Nije da nešto realno nedostaje, no za nešto što dolazi iz osobnog programa ne bi škodila još jedna klizna vrata, a prakse treba i s rezervacijom prostora za otvaranje doista ogromnih i masivnih vrata prtljažnika (bar 1,5 m). 
 
 
Uređenje interijera odlično pokazuje kako optimalno koristiti moderna dostignuća. Podignuta ručica mjenjača odavno nije novost, a izuzev masivnih vrata i stepenice, putnici će teško razlikovati interijer od osobnog automobila. Dakako, prostranost je glavni adut, no sada veseli što je podignuta kvaliteta materijala, ali i što su se dizajneri bar malo potrudili. Novom putničkom okruženju odlično pašu brojni pretinci, ugodna sjedala i bogata oprema. Infotainment sa zaslonom od 7 inča i navigacijom, tempomat, kontrole na volanu, elektrifikacija - sve je tu, ali dakako uz doplatu. Klima zahvaljujući dodatnim otvorima u krovu pdlično odrađuje posao, a nema razloga žaliti se na kvalitetu reprodukcije zvuka. Kvaliteta plastike je nešto lošija no u limuzinama, ali miljama daleko od sirovog pristupa. 
 
SpaceTourer nudi se u nekoliko dizelskih izvedbi, dok je testnu pokretao 2.0 BlueHDi iz gornjeg doma. Može i jače, no 150 KS i 370 Nm pokazali su se kao prava mjera. Više od maksimalnih 170 km/h, 11 sekundi za sprint do 100 km/h nikome ne treba, a dovoljno govori kako će, bez puno buke i muke, kombi držati brzinu i iznad zakonskog maksimuma.
 
 
Postavljen na modificiranu osnovu (EMP2) C4 Grand Picassa pruža osjećaj u vožnji ravan većim automobilima, a agilnost će sputavati tek osjećaj nelagode u pretjerivanju. Ono bitno je da vožnja ne umara niti nakon više stotina prijeđenih kilometara u cugu, ali i da svi mehanički dijelovi pružaju punu potporu. Vratimo li se na opremu, znajte da, osim održavanja brzine na tempomatu, Citroenov kombi automatski koči u slučaju opasnosti, a vozač ne treba skidati pogled s ceste zahvaljujući head-up zaslonu na kojem se ispisuju brzina i iduća naredba navigacije. Šest-stupanjski ručni mjenjač posao radi korektno, no neki bi ipak tu radije vidjeli automatiku. Nudi se i to. A kad je potrošnja u pitanju, znajte da neće prelaziti 9 litara, odnosno nekih 7,5 l/100 km u prosjeku. 
 
Bajku o idealnom obiteljskom prometalu s do 8 mjesta nakrcanom opremom i pogonjenom snažnim i štedljivim motorom, prekinut će pogled na cjenik. Testna izvedba Feel bez doplata stoji gotovo 300.000 kn, a pridodamo li opcije poput pomoći pri parkiranju (+kamera) za 10.700 kn, treći red sjedala (10.600 kn), električna klizna vrata (7.900 kn) i još niz dodataka cijena se penje na konačnih 342.100 kn. Za utjehu recimo kako zbog visine manje od 1,90 metara na autocesti ne ulazite u višu kategoriju za plaćanje cestarine.
 
 
Feel razina opreme:
automatska klima s dodatnim podešavanjem i otvorima u krovu • limitator brzine • el. podizači prednjih stakala, el. i grijani retrovizori • audio sustav (USB,  Bluetooth) • maglenke • senzori kiše i svjetla • avionski stolići u drugom redu • prednji i bočni zračni jastuci 
 
Doplate (42.800 kn):
metalik lak • treći red sjedala • el. bočna vrata • ksenon svjetla• tempomat • autonomno kočenje u slučaju opasnosti • navigacija • 17" alu naplatci • pomoć pri parkiranju (senzori, kamera, nadzor mrtvog kuta) • pojačani alternator 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.