Testirali smo Renault Captur, automobil koji osvaja izgledom i sadržajem

 Foto: M.N.

NOVI Captur vješto prikriva osnovu "običnog" Clia i nameće se atraktivnim izgledom, ali i sasvim solidnom ponudom. 
 
Kad je Nissan pred šest godina lansirao Juke malo tko je očekivao da Nissan opet ima dobitnu formulu i da će maleni crossover ponoviti uspjeh starijeg brata Qashqaija. To se na koncu desilo, a konkurencija je opet uhvaćena na lijevoj nozi, pa su prvi rivali uslijedili tek koju godinu kasnije. To vrijedi i za kućni model iz Renaulta, koji je stigao tek 2013. godine, tek nakon što je otac Renaultovog novog dizajnerskog jezika, Laurend van den Acker, uspio pomiriti tonove unutar same alijanse. 
 
 
Captur je odlično startao i u Europi vjero prati Jukea, zajedno sa Dusterom iz rumunjske filijale. Nema sumnje, Renault Nissan je broj jedan u svijetu crossovera, a to jasno govore i novi Espace, a posebno Scenic. Vratimo li ploču još unazad postaje jasno da je ponovljen recept, samo sada monovolumenski koncept dolazi u drugačijem pakiranju. 
 
I doista, Captur i danas odlično izgleda, a pritom nije u niti jednom detalji ekstravagantan, pa čak ni suviše originalan. Podignuti Clio nameće se čvrstim nastupom, modernim linijama predvođenim prepoznatljivom prednjicom i dakako u potpunosti uravnoteženom formom. Ukomponiramo li u sve dvobojnu izvedbu karoserije , pomodna LED svjetla i velike naplatke jasno je kako se radi o markantnom modelu koji će izazivati poglede. I što je važnije podjednako će privlačiti žene i muškarce, a od njega neće bježati niti stariji vozači.
 
Visok stil nastavlja se u kabini, no već prvi pogled otkriva kako u ovom segmentu budžet igra glavnu ulogu. Efekt privlačnosti stoga ostvaruje modernim oblikovanjem, dok sama kvaliteta izrade jasno govori kako za nešto više treba i masno platiti. S druge strane postoji nekoliko detalja koji doista uveseljavaju načinom izvedbe. Primjerice suvozački pretinac pretvoren je u ladicu koja se horizontalno izvlači i vrlo je voluminozna, dok su pretinci u naslonima prednjih sjedala izvedeni od nekoliko rastezljivih traka. Inovativni Renault posebno će razveseliti i ljubitelje infotainmenta, i to ne samo prvoklasnom kvalitetom zaslona već i mnogobrojnim funkcijama. Vrijedi reći da je cjelokupan operativni sustav preveden na hrvatski, i to vrlo razumljivo. 
 
 
Pogled u prtljažnik s dvostrukim dnom kapacitetom daje privid većeg vozila. 455 litara je zapremina ponajboljih kompakata i sasvim dovoljna da zadovolji obiteljske apetite. U kabini nešto drugačija priča: naprijed se sjedi komotno, no straga nedostaje mjesta u predjelu koljena, čak i usprkos činjenici da je stražnja klupa uzdužno pomična. Stoga, ako stavljate sjedalicu morat ćete suvozačko sjedalo podosta pomaknuti prema naprijed ili riskirati s prljavim naslonom. 
 
Vozačka ergonomija podrazumijeva višu poziciju sjedenja i sasvim solidnu preglednost. Za svaki slučaj tu su sustavi pomoći pri parkiranju, no ne i silni sustavi potpore u vožnji. Ono najintrigantnije je zakretni mehanizam Extended Grip sustava između prednjih sjedala, koji poznaje tri pozicije kontrole pogonskih kotača, a sve se tiču kvalitete podloge (ekspert, loše tlo/meka podloga i cesta). 
 
U ponudi su isključivo turbo motori, no u pravilu nedovoljni da osiguraju odgovarajuću dinamiku. Stvar spašava snažnija izvedba 1.5 dCI dizelaša sa 110 KS i 260 Nm u kombinaciji ručnog šest-stupanjskog mjenjača. Okruglih 11 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 175 km/h maksimalca nisu vrijednosti za pamćenje, no ovako motorizirani Captur u svim uvjetima vozi solidno. Pridodamo li svemu prosjek testa od 5,9 l/100 km jasno je kako ovom modelu usprkos visokoj arhitekturi štedljivost zapisana u DNK. 
 
 
Mekano podešeno podvozje ne smeta previše upravljivosti. Captur se ponaša gotovo poput Clia, a pritom je čak i udobniji. Kočnice su na visini zadatka, a revni servo upravljača bolje je pogođen uvjetima gradske vožnje. 
 
Polako dolazimo i do cijene. Captur definitivno nije jeftin, kao niti jedan drugi povišeni pripadnik B segmenta. Cijena mu je od 111.400 kn, dok se u slučaju testnog primjerka sa 110 KS snažnim dizelašem i bogatim Outdoor paketom opreme penje na 162.400 kn. Uključimo li i opcije (PDC sustav+kamera, rez. kotač smanjenih dimenzija), ali i popust od 5.000 kn konačna cijena glasi 159.923 kn. 
 
Renault Captur definitivno nije jeftin automobil. S druge strane nudi puno stila, sasvim solidnu dozu upotrebljivosti i odličnu opremu. A to je upravo ono što traže sve brojniji kupci u ovom segmentu. 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.