Testirali smo Renault Captur, novo izdanje u Europi omiljenog crossovera

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

IAKO nije prvi, a nije ni njemački, ovaj Captur je od svog lansiranja osvojio europske kupce i postao najprodavaniji model segmenta. Novi model ima sve preduvjete da ponovi uspjeh.

Šest godina izdržao je Renault Captur na europskom tržištu i uspješno se othrvao brojnoj konkurenciji, kako onaj iz bližeg susjedstva, tako i kad je u pitanju dalekoistočna konkurencija. Urbani crossover na osnovi Clia osvojio je svojim nenametljivim simpatičnim nastupom, ali i sveukupnom ponudom bez izraženih slabih točaka. Upravo to je bila najveća prednost Captura, da u ničemu nije najbolji, ali i da nema slabih točaka. 1,5 milijuna kupaca tome svjedoči. 

Veći i ozbiljniji

Danas je konkurencija kudikamo brojnija i u Renaultu su posao stvaranja nasljednika shvatili vrlo ozbiljno. Automobil je ostao prepoznatljiv, ali je pritom temeljito moderniziran zadnjim smjernicama kućnog dizajna. Captur sada djeluje modernije, a time i atraktivnije. Ako se doplati, Captur će zasjati punim sjajem u dvobojnom izdanju s povećim alu naplatcima. 

Izgled ne vara, Captur je doista veći, posebno kad se pogleda silueta. Dulji je punih 11 cm, a tu dio zasluga ide na veći razmak između osovina novoizabrane platforme. Za siguran stav (i vozne osobine) povećan je i trag kotača, što u konačnici ostavlja dojam solidnosti. 

Moderna unutrašnjost

Pogled u kabinu otkriva poznati stil, ali sada uz osjetno bolje materijale. Renault je ugradio daleko bolju plastiku, a nije se štedjelo ni na oblogama vrata. Odličan dojam je i dalje odlično pogonjenja ergonomija, karakteristika koju smo izuzetno cijenili i na prethodniku, ali koja ipak nije u potpunosti preslikana.

Zato se nitko neće žaliti na digitalni kokpit od 10,2 inča, vrlo informativan i čitak, s mogućnosti prilagođavanja u sklopu Multi Sense sustava. Još bolji je središnji zaslon infotainmenta dijagonale 9,3 inča, a koji nosi unaprijeđeni operativni sustav izražene brzine rada. Priču sprijeda završavamo s dvije pohvale, jedan su odvojene kontrole klimatizacije, a drugo mekoća sjedala. 

Lebdeća središnja konzola donosi više praktičnosti, kao i (zadržan) koncept suvozačevog pretinca u obliku ladice. Dojam će upotpuniti ambijentalna rasvjeta, s desetak dostupnih nijansi.

Straga pak sasvim solidna ponuda prostora, a konačno vidimo i dva USB priključka. Plus upisujemo i za izvučene otvore ventilacije, detalj koji se u ovom segmentu baš i ne viđa. Naglasimo i da je stražnja klupa uzdužno pomična, pa po potrebi prtljažnik može narasti i do 536 litara.

Odličan benzinac

Ispod poklopca benzinski dragulj koji smo već isprobali u ostatku Renaultove ponude, pa i šire. Tržišno zanimljiviji je možda 1.0 trocilindraš sa 100 KS, ali 1.33 turbak s cilindrom više oduševljava. Daje 130 KS i 240 Nm, odlično se nosi s EDC mjenjačem s dvije spojke i sedam stupnjeva prijenosa.

Šteta je samo što ćete ga moći imati isključivo u kombinaciji top opreme, a to cjenovno zalazi u viši segment.

U svakom slučaju ovako motorizirani Captur je vrlo ugodan u vožnji. Zaliha snage je impresivna, pa Sport mod u svakodnevnoj vožnji i nije prijeko potreban. Nema potrebe ni za ručnim šaltanjem putem poluga iza upravljača, a ravnomjerno razvijanje snaga veseli u vožnji. Pritom buka nije prevelika ni kada do kraja stisnete gas, pa je Captur sada dobar putnik i na duge staze.

Zasmetati može tek u startu kada mjenjaču nedostaje uglađenosti, pa zna malo cuknuti. U Sport modu pak možda malo predugo drži isti stupanj. No, to su nijanse koje se detektiraju samo ponekad i najčešće u zahtjevnijim situacijama. 

Potrošnja goriva je u skladu s očekivanjima. Ukupni prosjek je na kraju oko 7 l/100 km, a maksimum u gradskim uvjetima ne prelazi 8 l/100 km. Captur je sada osjetno suvereniji u vožnji. Stabilnost zadržava i pri višim brzinama, ne boji se naglih promjena smjera, a podvozje kao prioritet postavlja čvrstinu. Jednako čvrste su i kočnice, s prednjim diskovima od 280 mm sprijeda, ali i bubnjevima straga.

Konkretni podaci kažu kako može do 193 km/h, na 100 km/h je nakon 9,6 sekundi, a prosječna deklarirana potrošnja je 5,8 l/100 km. 

A cijena?

Konačno dolazimo i do cijene. Renault Captur kreće cijenom od 113.400 kn.

Testni primjerak uključuje top izvedbu, Edition One TCe 130 EDC, što uključuje izuzetno bogatu opremu, najjači motor i automatski mjenjač ima cijenu od 189.400 kn. A kada tomu dodate i niz opcija, cijena se i uz popust od 4000 kn penje preko granice od 200 tisuća, na krajnjih 203.734 kn

Oprema Edition One

17“ alu naplatci • LED svjetla • PDC sprijeda i straga + kamera • automatska parkirna kočnica • senzori kiše i svjetla • 9,3“ infotainment + USB, bluetooth, WiFi • Multi Sense • automatska klima • grijanje prednjih sjedala, volana i vjetrobrana • keyless sustav • el. paket (stakla + retrovizori) • senzori kiše i svjetla • putno računalo • tempomat • sustavi asistencije (automatsko kočenje, kontrola razmaka, držanje vozne trake) • zatamnjena stražnja stakla • krovni nosači • volan i mjenjač presvučeni kožom

Dodatna oprema:

dvobojna metalik karoserija, plava + crna (4.700 kn) • automatsko parkiranje i kamera 360° (2.900 kn)• 10“ info zaslon (1.900 kn) • uzdignut središnja konzola s naslonom za ruke (1.150 kn)• aktivni tempomat (2.500 kn) •  Paket Sigurnost - čitanje znakova, upozorenje na bočni nailazak vozila straga, nadzor mrtvog kuta (2.300 kn)  • rezervni kotač (650 kn) Paket zima – grijanje volana, sjedala, vjetrobran (0 kn)

Cjenik Novi Renault Captur by Index.hr on Scribd

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.