NAJNOVIJA studija potvrdila je ono o čemu se sve više govori, a to je da je tehnologija u nekim segmentima prekomjerno prisutna.
I dok se većina slaže s činjenicom da su mobilni telefoni danas daleko više od "alata za glasovnu komunikaciju", kod automobila postoji puno korisnika koji misle suprotno: "auto služi prijevozu, a ne zabavi". Upravo to na neki način potvrđuje posljednje istraživanje J.D. Powera koje se bavilo korisničkim iskustvom korištenja tehnologije u automobilu.
Rezultati studije potvrdili su kako postoji oprema koja je u pravilu većini odbojna. Prema TXI (Tech Experience Index) studiji provedenoj od srpnja 2023. do svibnja ove godine na američkom tržištu svoje doživljaje korištenja pojedine opreme u automobilu podijelilo je 81.000 korisnika. Jedini uvjet je bio da se radi o iskustvu korištenja novog automobila koji nemaju u vlasništvu dulje od 90 dana.
Odgovori su sortirani u tri kategorije: obavezno želim, dobro je imati i nije obavezna. Pogađate, u potonjoj su se našli nepoželjni dodaci kao što je tzv. "gesture control" tehnologija upravljanja pokretom. Na istom popisu je i dodatni ekran za putnika (suvozača), što upućuje na to da se dodatni zasloni mogu smatrati svojevrsnom gnjavažom. Sasvim dovoljno je pomučiti se s postavkama digitalnog kokpita i infotainmenta.
Dodatni zaslon definitivno nije nešto čemu će se korisnici često veseliti. Dodatno, u Americi tek 10 posto vožnji uključuje suvozača, pa su ti ekrani najčešće nekorišteni i samim time besmisleni.
S druge strane tehnologija koja je pravi hit je ona vezana na umjetnu inteligenciju. Kao što smo rekli, prepoznavanje pokreta i primjerice očitavanje otiska prsta tu svakako ne spadaju jer ničime ne olakšavaju korištenje vozila. Naprotiv.
Ono što iznenađuje je da su korisnici posve indiferentni prema ADAS tehnologiji, odnosno sustavima asistencije vozaču, a koji dokazano povećavaju sigurnost vožnje. Pritom nadzor mrtvog kuta i slične tehnologije nailaze na odobravanje, dok aktivni sustavi asistencije nisu svima najbolje legli.
I tu vjerojatno leži ključni zaključak. Vlasnici ne mrze novu tehnologiju sve dok inovacija pruža istinsku korist i jednostavna je za korištenje. Ali ako proizvođači automobila nastave pokušavati riješiti problem za koji vlasnici nisu znali da ga ima, očekujte negodovanje. Na kraju dana mnogima je dosta ekrana i radije će pritisnuti tipku da uključe radio ili ventilaciju.