VOLKSWAGEN se dogovorio sa sindikatom, a ovo su glavne odluke.
Sporazum Zukunft Volkswagen stiže nakon čak 70 sati pregovora sa sindikatom IG Metall i kao glavnu premisu postavlja održivi uspjeh, a to uključuje smanjenje proizvodnih kapaciteta u Njemačkoj. Prema Volkswagenu, sporazum kombinira sigurnost radnih mjesta, financijsku stabilnost i vodeću tehnološku poziciju u pogledu održive mobilnosti.
Ni jedna tvornica se ne zatvara, ali će se smanjiti proizvodni kapaciteti. Dio radnika će biti zbrinut, a očekuju se i velike rošade u proizvodnji.
Volkswagen ovime stvara uvjete za smanjenje troškova rada za 1.5 milijardi eura godišnje na kolektivno ugovorenoj razini sporazumom o nagodbi plaća do 2030. godine. Srednjoročne uštede na koncu bi trebale biti i do 15 milijardi eura godišnje, ali uz smanjenje kapaciteta za 734.000 jedinica u njemačkim tvornicama, doznaje Reuters.
Prevedeno, više od 35.000 radnih mjesta bit će ukinuto diljem Njemačke do 2030.
Kao što smo već spomenuli, ni jedna tvornica se u Njemačkoj ne zatvara. Svojevrsni izuzetak je Transparent Factory u Dresdenu, koja će dogodine stati s radom. Volkswagenova tvornica u Wolfsburgu proizvodit će ID.3 i Cupru Born, a proizvodnja Golfa, uključujući karavansku izvedbu, seli se 2027. godine u Meksiko. Novi električni Golf proizvodit će se ipak u u Njemačkoj, a start je predviđen do kraja desetljeća.
Tvornica u Emdenu nastavlja proizvoditi modele ID.4 i ID.7, dok će polovicom 2027. godine tvornica u Osnabrücku zaustaviti proizvodnju modela T-Roc Cabrio. Tvornica Zwickau će proizvoditi Audi Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback. Konačno, tvornica u Hannoveru nastavlja proizvoditi ID. Buzz i Multivan, a s radom nastavljaju tvornice Kassel, Braunschweig, Salzgitter, Hannover, Wolfsburg i Chemnitz, ali uz novo radno vrijeme.