KONCEPT ekskluziva polagano postaje sve liberalniji u industriji videoigara koja se lagano, ali sigurno udaljava od zastarjelih ideja, a igre postaju dostupne svima, bez obzira na to igrate li ih na konzolama, računalima ili handheldovima.
Ukratko, industrija je na iznenađenje apsolutno nikog zaključila da voli novac i da će ga u intervalima pokušati uzeti što većem broju igrača.
Iako ćemo u određenoj mjeri vjerojatno još godinama raspravljati o igrama strogo vezanim za pojedine platforme, činjenica je da će se to s vremenom mijenjati i da će ekskluzive sve češće biti samo privremeno rješenje. Prvo original vlasnicima konzola, a onda neki remaster/remake kako bi istu igru mogli prodati i vlasnicima računala.
Sony se u tom pogledu kvalitetno otvorio i više ljubomorno ne čuva svoje najbolje naslove unutar vlastitog eko-sustava. Istina, još ih uvijek nećete igrati na Xboxu niti Switchu (koji nije ni u stanju pokrenuti veliku većinu naslova), ali PC je logičan izbor jer osim što PC zapravo i nije konkurencija, PC-jaši vjerojatno nikada neće preseliti na konzole, a Sonyjeve ekskluzive na jakom hardveru redovito zablistaju u najboljem svjetlu.
Naughty Dog zna posao
To je definitivno i slučaj s novom kolekcijom Uncharted: Legacy of Thieves koja objedinjuje posljednja dva nastavka fenomenalne franšize Naughty Doga (A Thief's End i The Lost Legacy) i dodaje im sva očekivana poboljšanja koja smo navikli dobivati u verzijama za PC.
Naughty Dog naučio nas je na gotovo savršeno ispeglane naslove koji redovito izgledaju kao da ih trenutna generacija konzola ne bi smjela vrtjeti, ali to nekim čudom ipak čini. PlayStation kao da se u tom pogledu profilirao za vizualno impresivne naslove koji svakim novim dodatkom već ionako impresivnom katalogu svaki put iznova podižu letvicu i postavljaju nova pravila kako ekskluzive trebaju izgledati i funkcionirati.
Četvrti Uncharted (prvi se puta pojavio 2016.) još je na prošloj generaciji izgledao odlično, a to se verzijom za PS5 (izašla početkom godine) samo potvrdilo. Stoga, nije posebno iznenađenje da verzija za PC djeluje kao najbolji način da zaigrate blockbustersku franšizu i uživate u svakoj sekundi spektakularne igre koja će vas u jednom trenutku impresionirati predivnim krajolicima, a u drugom trenutku sumanutom akcijom koja kao da je izvučena iz najluđeg visokobudžetnog holivudskog kino hita.
Potjera, koju ne treba dodatno predstavljati jer već je ušla u legendu, bez ikakvog pretjerivanja spada u top deset najboljih trenutaka u povijesti videoigara, a kada je odigrate na najvišim grafičkim postavkama, djeluje još impresivnije nego što je pamtite.
Savršeno linearno
Što se ostatka igre tiče, također nema mjesta kritici jer radi se o jednoj od onih igara u kojoj svaka sekunda djeluje savršeno osmišljeno, režirano i napisano. I dok bi neki igrači mogli zamjeriti linearnost koja je prošarana trenucima istraživanja tobože otvorenih mapa, ovo je jednostavno takav tip igre i dobro da jest. Radi se o gotovo filmskom iskustvu i avanturi koja bi dosta toga izgubila kada biste je iznenada lišili linearnosti i u potpunosti smjestili u okruženje igara otvorenog tipa.
To se ponekad osjeti i na otvorenim dijelovima mape koji i dalje nude dovoljno vizualno impresivnih trenutaka, ali igra na momente gubi tempo i samo čekate povratak "na tračnice". Uncharted nije i na kraju krajeva, ne smije biti ono u što su se kasniji nastavci Tomb Raidera pretvorili jer čim kartu načičkate misijama i podmisijama, ušli ste na teren Assassin's Creeda, a to prečesto nije dobro ni za većinu igara u Assassin's Creed franšizi.
Naughty Dog jednostavno se specijalizirao za ovaj tip igara i sve ono što gube bježeći od popularnog i sveprisutnog "Grand Theft Auto formata", itekako nadoknađuju igrivošću koja nudi dovoljno razloga da se igri iznova vraćate i u novom preigravanju pokušate otkriti ono što vam je promaklo.
Što će biti s franšizom nakon The Lost Legacy
Uglavnom, PC igrači u potrazi za igrom ovog tipa jednostavno ne mogu i neće biti razočarani jer ovo je još jedno od ultimativnih PS iskustava koje im je postalo dostupno.
Nema se tu što posebno dodati osim ponoviti da je Uncharted 4: A Thief's End jedna od najboljih Sonyjevih ekskluziva, a The Lost Legacy više nego solidan dodatak priči čiji je jedini problem postojanje četvrtog Uncharteda. To će vjerojatno pomisliti i vlasnici ove kolekcije jer Lost Legacy, pogotovo zato što ćete ga odigrati nakon četvrtog dijela, jednostavno ostaje u sjeni impresivnog prethodnika. Radi se o dobroj igri, ali sve smo to vidjeli i u konačnici dobivamo tek vizualno impresivnu šetnju dobro poznatim i u ovoj fazi dobro utabanim terenom.
The Lost Legacy je sve ono što treba biti, ali ovo su, budimo realni, posljednji trzajevi franšize koja će u narednim nastavcima morati osvježiti format jer ovo je šesta igra u serijalu (ako računamo Golden Abyss za Vitu).
Kao stvoreno za Steam Deck
Za kraj ću ostaviti i svoj osvrt na verziju za Steam Deck i reći da Legacy of Thieves jednostavno briljira na ovoj platformi.
Ako je ocjena za PC verziju 10, na Steam Decku je 11 jer nakon što popusti fascinacija činjenicom da je jednostavno nevjerojatno da ovako vizualno impresivnu igru možete bez ikakvih problema igrati na ultra detaljima i to na prijenosnom uređaju, možete pažnju prebaciti na to da se radi o igri koja kao da je stvorena za Steam Deck.
Ne samo da je AAA naslov kojim ćete gnjaviti prijatelje kako biste im pokazali što SD stvarno može već je ujedno i savršena igra za igranje u pokretu. Neobavezna, dinamična, zabavna i grafički besprijekorna. Da, bit će nemilosrdna prema bateriji (sat i pol igre je najoptimističnija prognoza), ali bit će to nezaboravnih sat i pol i radi bez ikakvih problema.
Zaključak je: Uncharted je od sad dostupan na još jednoj platformi i to je odlična stvar.