VLASNICI kućnih ljubimaca ne žele kupovati jeftinu hranu, tvrdi izvršni direktor maloprodaje tvrtke Petco za Yahoo Finance Live.
"Većina našeg poslovanja odnosi se na osnovne stvari. Baš kao što ne smanjujete konzumaciju mlijeka ili jaja, vlasnici kućnih ljubimaca ne smanjuju kupovinu hrane za svoje ljubimce. Zapravo, ono što vidimo je da vlasnici žele 'premiumizaciju' hrane, odnosno nadogradnju na najkvalitetniju hranu", pojasnio je Ron Coughlin.
Istraživanje Rovera iz siječnja 2022. pokazalo je da 71 posto vlasnika ljubimaca veće troškove za hranu, poslastice, igračke i posjete veterinaru pripisuje inflaciji. Osim toga, 73 posto vlasnika zabrinuto je zbog stalnog rasta troškova.
Potražnja potaknuta pandemijom također je ključni dio rasta cijena. Gotovo dva milijuna kućnih ljubimaca udomljeno je 2020., prema Spots.com, a populacija udomljenih ljubimaca povećala se za gotovo 19 posto.
"Postoji teorija da će doći do smanjenja broja vlasnika kućnih ljubimaca, ali to se nije dogodilo ni 2020., a ni 2021.", napominje Coughlin.
Ističe i da su većinu kućnih ljubimaca udomili pripadnici generacije Z i milenijalci koji "troše više na svoje ljubimce".
"To su ljudi koji još više humaniziraju svoje ljubimce", dodao je.
Prema Couglinu, Petco je osigurao dovoljno zaliha da zadovolji potražnju, što znači da se nisu borili s problemima u lancu opskrbe koji su mučili druge industrije.
Prihod Petca porastao je 4.3 posto u prvom tromjesečju u odnosu na godinu ranije. Hrana čini 46 posto njihove prodaje, a šire se nudeći veterinarsku skrb i njegu, za koje raste potražnja.
"U razdoblju ekonomskih problema ili šokova, industrija kućnih ljubimaca nastavila je dobro raditi i bila je relativno otporna. Povećanje broja posvojenih kućnih ljubimaca povećalo je prodaju tijekom pandemije, a nastavlja se i dalje, iako sporije", zaključio je Coughlin.