Foto: Wikipedia
Ipak, i za Europljane i stanovnike Južne Amerike, mit o El Doradu povezan je s bogatstvom. I dok je Europljanima to bio simbol otkrivanja i eksploatacije novootkrivenih zemalja, Južnoamerikancima je predstavljao vladara koji je bio toliko bogat da se navodno svakog jutra prekrivao zlatom.
Proces inicijacije
Tijekom godina, proučavanje ranih povijesnih zapisa i arheoloških istraživanja, dovelo je do postepenog rekonstruiranja prave priče u središtu mita. Riječ je o ritualu u okviru ceremonije inicijacije vladara naroda Muisca. Brojni španjolski kroničari koji su u ranom 16. stoljeću počeli su pisati i o ovoj ceremoniji "Zlatnog", donosno El Dorada, a jedan od najboljih prikaza ostavio je Juan Rodrigez Freyle.
U svojoj knjizi on piše o tome kako je u narodu Musica, nakon smrti vladara, započinjao proces ustoličenja nasljednika, tzv. “Zlatnog”. Novi je vođa zajednice, obično jedan od nećaka prethodnog vladara, prolazio kroz proces inicijacije, čiju je kulminaciju predstavljao završni čin veslanja na splavu do svetog jezera, kao što je jezero Guatavita u Centralnoj Kolumbiji, piše BBC.
Okružen svećenicima najvišeg reda koji su bili ukrašeni perjem, zlatnim krunama i drugim ukrasima, novi bi vođa, potpuno gol, ali prekriven zlatnom prašinom, prinosio bogovima predmete od zlata i smaragda i druge dragocjenosti, bacajući ih u jezero. Taj je proces praćen velikom svečanošću na obalama, gdje je narod glasnim odobravanjem pozdravljao novog vođu.
Tumbaga
Ovaj opis rituala dodatno je potvrđen i arheološkim nalazima, tako da nema gotovo nikakve sumnje da je sve bilo upravo tako. U narodu Muicka, međutim, zlato, odnosno preciznije legura zlata, srebra i bakra po imenu "tumbaga", koju su najčešće koristili, nije bio cijenjen zbog materijalne vrijednosti, već zbog duhovne moći i navodne povezanosti s bogovima, a predmeti od tog materijala stvoreni su samo s jednim ciljem - da budu žrtvovani u ovakvim ritualima.
Nadalje, u maloj pećini u brdima južno od Bogote troje seljana je 1969. pronašlo mali zlatni splav koji je odgovarao Freyleovim opisima.
Uz taj i mnoge druge arheološke nalaze, znanstvenici tvrde da je priča o čovjeku prekrivenom zlatom koji ulazi u sveto jezero zapravo prava i autentična priča o El Doradu.