Jeste li čuli za izraz JOMO? Širi se trend koji osvaja generaciju Z

Foto: Press

Za prošle generacije, ideja propuštanja društvenog događaja mogla je izazvati intenzivan FOMO, odnosno strah od propuštanja. Međutim, upotreba nekad uobičajene kratice sve je rjeđa jer generacija Z (osobe rođene između 1997. i 2012.) prihvaća novi stil života koji odražava promjenu u načinu na koji vole provoditi vrijeme u usporedbi s prethodnim generacijama.

Što je JOMO?

Nazvan JOMO, što bi u prijevodu značilo radost propuštanja, ovaj fenomen pokazuje da mladi danas pronalaze zadovoljstvo u izbjegavanju velikih okupljanja i zabava, radije ostajući kod kuće kako bi se posvetili aktivnostima poput kuhanja i gledanja filmova. Dakle, FOMO je akronim za "fear of missing out", odnosno osjećaj straha da ćemo propustiti nešto uzbudljivo ili zanimljivo. JOMO je s druge strane akronim za "joy of missing out", što u prijevodu znači radost propuštanja.

@et4lie

i love jomo

♬ origineel geluid - linavanberghe

Ovaj je trend brzo stekao popularnost na društvenim mrežama, a brojne objave posvećene su upravo JOMO-u. Primjerice, jedan korisnik na platformi X napisao je: "Potpisujem. JOMO (radost propuštanja) je za mene idealan kako starim i postajem sve asocijalniji i iscrpljeniji."

Noćni izlasci su im manje privlačni

Nije iznenađujuće što mnogi pripadnici generacije Z podržavaju JOMO s obzirom na njihov smanjeni interes za alkohol. Za razliku od milenijalaca i pripadnika baby boom generacije, noćni izlasci za njih su daleko manje privlačni. Novo istraživanje, koje je vodio Charles Spence, profesor eksperimentalne psihologije na Sveučilištu Oxford, pokazalo je da generacija Z preferira bezalkoholna pića te da je prihvaćenost niskoalkoholnih i bezalkoholnih pića trenutačno na visokoj razini.

@manondevelderx The perfect combination #fomo #jomo ♬ original sound - braydin

Riley Gardiner, stručnjakinja za trendove i komunikacije te osnivačica No Strings Public Relationsa, povezuje JOMO s porastom rada na daljinu. U intervjuu za FEMAIL, Riley je izjavila: "Generacija Z bira JOMO umjesto FOMO-a jer je shvatila da propuštanje nije kraj svijeta. Propustiti nešto nije gubitak ako ionako niste htjeli ići. Većina ljudi danas radi od kuće, pa više nismo stalno vani – taj pritisak da uvijek budemo aktivni, zauzeti i u pokretu jednostavno ne djeluje na mlađe generacije. Zašto se iscrpljivati i trošiti svoju društvenu energiju na stvari u kojima ne uživate?"

TikTok prepun ovog trenda

TikTok je prepun sadržaja kreatora iz generacije Z koji prikazuju različite načine na koje uživaju u propuštanju društvenih događanja.

@groundedinneutral jomo > fomo #cozyhome #cozyvibes #homebody ♬ original sound - Carly Weinstein
@lovewillsavetheday Yes!!! #peacelovehealthy ##jomo ♬ Fantasy - Mariah Carey
@vrbo Trading FOMO for JOMO. Head to the link in our bio to find out why the best kind of vacation is all about ‘the joys of missing out.’ 📍Friendship, Maine 🔎”Cozy MidCoast Farmhouse” 🔗In bio #vrbo #farmhouse #maine #jomo #jomotravel #grandmaera #unpacktraveltrends #traveltrend ♬ original sound - Vrbo
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.