VEĆINI ljudi činjenica da ženska stidnica dolazi u mnogima nijansama crvene boje, vjerojatno je dobro poznata. No, prema nedavnom istraživanju grupe antropologa sa sveučilišta Kent u sastavu Sarah Johns, Lucy Hargrave i Nicholas Newton-Fishe, tradicionalni stav kako ta boja genitalija u suprotnom spolu izaziva požudu, izgleda, potpuno je pogrešan, prenosi slate.com.
Crveno prodaje
Njihovo istraživanje, koje je objavljeno ranije ovog mjeseca u časopisu PloS ONE, testiralo je teoriju o idealnoj boji "donjih ženskih usana". Prema mnogim evolucijskim biolozima, i možda nekim šminkerima i kostimografima, muškarci crvenu boju na ženi smatraju izuzetno stimulirajućom.
Još davne 1966, pioniri među seksolozima William Masters i Virginia Johnson primijetili su popularnost crvenih četvrti, crvenog donjeg rublja, crvenog ruža za usne i počeli se pitati je li seksualna privlačnost crvene boje muškarcima samo posljedica "skrivene ovulacije" kod žena.
Muška opsjednutost crvenom bojom prisutna je i vidljiva u mnogim kulturama. No, nitko se u tom smislu nije pozabavio idejom kako muškarci reagiraju na crvene genitalije. Kako bi to istražili, Masters i njegovi kolege morali su na raspolaganju imati značajan broj različitih stidnica, što se ispostavilo ne baš toliko jednostavnim zadatkom. Na kraju su uspjeli pronaći stranicu koja im je dala potrebne informacije o ženskim intimnim dijelovima tijela. Boje stidnica sveli su na četiri osnovna tipa: blijedoroza, svijetloroza, tamnoroza i crvena.
Crveno ne prodaje?
Skupina o 40 muškaraca koja je sudjelovala u istraživanju, nije pokazala prevelik interes za tamnije nijanse roze boje, dok su bijede i svijetle nijanse dobile podjednak broj glasova. Najgore je ipak prošla crvena boja koja je bila privlačna najmanjem broju muškaraca. Ovu averziju spram crvene boje moglo bi se objasniti činjenicom da ona u većini slučajeva nije prirodna boja stidnice. Iako svjesni te činjenice, Masters i ekipa objasnili su kako ih je zapravo interesiralo vrijedi li muška pristranost spram crvene boje i u slučaju ženskih genitalija.
Također, crvena boja često se povezuje i sa ženskom dominacijom. Stoga Masters i ostali članovi njegovog tima smatraju da žena s crvenim odjevnim predmetima ili ružom za usne može podići muškarčev socijalni status u društvu. Drugim riječima, muškarčeva želja da bude viđen s damom u crvenom, mogla bi biti manje odrazom njegove privlačnosti toj žarkoj boji, a više njegove osobne socijalne psihologije.