LEONARDO DA VINCI jedan je od najpoznatijih slikara na svijetu, a povjesničari umjetnosti još uvijek nisu sigurni kako je izgledao.
Pjesma, portret i kažiprst kao dokazi
A dr. Ross King, autor internacionalnog best-sellera "Brunelleschi's Dome", smatra da je pronašao dokaze da je veliki umjetnik svoje lice infiltrirao čak na dva mjesta, odnosno, kao lica dvaju apostola na svojoj poznatoj "Posljednjoj večeri".
Naime, on spominje pjesmu koju je 1490. godine, kad je Leonardo stvarao spomenutu sliku, napisao njegov prijatelj Gasparo Visconti. U njoj Visconti spominje neimenovanog umjetnika koji je svoje lice stavio u svoju sliku, navodeći da je to smiješno "bez obzira na to koliko zgodan bio".
Kao još jedan od dokaza dr. King navodi i slavan portret iz 1515. za kojeg se smatra da prikazuje Leonarda u poznim godinama, na kojem muškarac ima grčki profil, valovitu kosu i bradu, baš kao apostoli Jakov Zebedejev i Nevjerni Toma, na slici smješteni kao drugi slijeva i prvi s desne strane Isusu. Također, smatra se da je podignuti kažiprst bio prepoznatljiva Leonardova gesta, a u toj je pozi naslikan Toma.
Dr. King za Independant je izjavio: "'Posljednja večera' jedino je djelo koje nitko nije proučavao u potrazi za Leonardovim autoportretom".
"Volio bi se poistovjetiti s Nevjernim Tomom jer je i sam uvijek sve propitivao"
Uvaženi povjesničar Charles Nicholl pojasnio je: "Od svih apostola s kojima bi se Leonardo eventualno želio poistovjetiti, Nevjerni Toma bio bi vjerojatno na vrhu popisa, obzirom da je Leonardo bio zagovornik postavljanja pitanja umjesto vjerovanja u ono što ti kažu".
Ovo je samo još jedna u nizu teorija povjesničara umjetnosti, od kojih su neki u potrazi za Leonardovim autoportretom otišli toliko daleko da tvrde da je ustvari "Mona Lisa" skriveni autoportret, prenosi Daily Mail.