Foto: Press
NAKON još jednog poziva na bojkot isplati se zapitati bavi li se udruga Vigilare ikad ičim iole korisnim i postoji li na njihovom dnevnom redu neki cilj koji ne spada u kategoriju spamanja nečijeg inboxa čim ih nešto uvrijedi?
Naime, nakon velike i razvikane borbe protiv ovna Gregora koji je povrijedio njihove vjerske osjećaje, članovi udruge Vigilare ponovno su uznemireni, a ovog ih je puta zasmetala Shoosterova "degutantna reklama" zbog koje pozivaju na prosvjed i bojkot ovog trgovačkog lanca obućom.
U njihovom pozivu stoji: "Uvredljivim sadržajem ovog besramnog šok-marketinga, najviše su ugrožena djeca! Zaštitimo ih od hiperseksualizacije i obranimo žene i muškarce od degradacije njihova dostojanstva. Granice moraju postojati. Budimo aktivni građani".
Naravno, objavili su i svoj klasični obrazac za spamanje za sve uvrijeđene koji nisu dovoljno uvrijeđeni da bi se sami angažirali i napisali prosvjedni e-mail u kojem stoji: "Ovom odvratnom reklamom 'ne postavljate urbane trendove', već ponižavate dostojanstvo žene i muškarca, a našu djecu izlažete hiperseksualizaciji. Biste li im Vi objasnili značenje te sramotne reklame kada je vide? Prekinite s degutantnim marketingom, koji prelazi sve moralne i etičke granice, bombardirati nas i našu djecu s plakata (sve to radi uspješnije prodaje obuće?!)! Tražim od Vas da smjesta povučete spornu reklamu i plakate! Vaše proizvode više ne ću kupovati, a na bojkot ću pozvati i druge!
Ukratko, ako nemate vremena popričati s vlastitom djecom o seksu, a seksualni odgoj u školama smatrate nedopustivim - spamajte.
U svakom slučaju, animiranog su ovna uspjeli pobijedili, a hoće li im isto poći za rukom u slučaju lutke za seks - pokazat će vrijeme.
Odgovor iz Shoostera
Iako je u ovoj fazi svaka riječ suvišna (budući da su s dopisom izašli u javnost), iz Shoostera su reagirali ne samo na dopis udruge već i na napise nekih medija da su ignorirali poziv udruge na razgovor.
Reakciju Marka Domića iz Shoostera prenosimo u cijelosti.
"Naša kampanja konceptualno funkcionira kao komparacija lijevog i desnog vizuala na reklami. Desna strana je 'cool' strana, strana koju podržavamo, pozivamo ljude da 'prijeđu na sneekermeister stranu', zabavnu stranu, dođu u Shooster i naslov kampanje to komunicira. Lijeva strana je ono što nije 'cool', zato i pozivamo ljude na cool, desnu stranu.
Ovaj vizual je dio kampanje koja provodimo kroz cijelu 2014. godinu i ima cilj pokazati ljudima da je život u tenisicama zabavniji, dok je Shooster pravo mjesto za kupnju istih.
Po našem viđenju, ovom reklamom mi podržavamo, dapače potičemo zajednicu muškarca i žene, za što se na kraju udruga Vigilare i zalaže, pozivamo na druženje, pozivamo današnju mladež da izađu iz kuće da se druže s pravim prijateljima, da imaju sretne veze, da imaju zabavne i ispunjene živote, a ne da sjede u kući i propuštaju zabavnu stranu života.
Ne vidimo ništa nemoralno, besramno, niti šokantno u toj našoj poruci. Lutka u cijelom layoutu je tu da unese malo komičnog u cijeli vizual i da još više potakne atmosferu neželjenog stanja, dosade i nezabave na lijevoj strani vizuala, vjerujem da je naša ciljana skupina to tako i shvatila.
U vezi navoda, koji su prenijeli neki mediji, da smo ignorirali udrugu Vigilare oko njihovog poziva na razgovor, želio bi vam dati uvid u slijed događaja. Jučer, 8. rujna u 10 sati i 11 minuta stiže mail s prigovorom, poslan od strane g. Ivana Mihanovića, voditelja ureda Vigilare.
Kako sam ja bi poslovno odsutan iz ureda, a uprava na putu, g. Mihanović je dobio odgovor o našoj odsutnosti mailom u 13.45h istog dana i informaciju da ćemo ga kontaktirati sutra (9.rujna).
No, oni su i dalje inzistirali na odgovoru 'unutar nekoliko sati' iako su bili informirani da u firmi nema odgovorne osobe koja bi im mogla odgovoriti.
Nisu sačekali naš odgovor nego su sve još jučer, 8. rujna poslali medijima i objavili na svojoj web stranici, bez da su se čuli s nama, tako da ne vidimo njihovu istinsku želju za razgovorom.
Kao što smo i obećali, ja sam jutros u 9.48h nazvao g. Mihanovića i iznio mu naš stav oko ovog slučaja. Znači za manje od 24 sata od njihovog upita mi smo se javili."