Foto/Screenshot: Apple/Getty Images
KAO I SVAKE godine u ovo vrijeme, Apple predstavlja svoje nove igračke.
Za razliku od prijašnjih godina entuzijazam nije bio pretjerano izražen čak ni kod najvećih fanova, a razlog je u prvom redu serija tekstova koji su najavili samo kozmetičke promjene. Pretpostavljalo se da će kompanija najveća iznenađenja ipak ostaviti za sljedeću godinu pa su najveće promjene očekivane promjene bile odlazak ulaza za slušalice, bolja kamera, jača baterija i uobičajena poboljšanja performansi.
Izuzmemo li klasične primjedbe da Apple već dugo izbacuje ono što drugi uređaji već odavno imaju i nazivaju to "inovacijom", realnost je da najave sedmice u najbolje slučaju djeluju kao poboljšanje šestice.
Međutim, najveći problem svih Appleovih evenata je gotovo iritantna predvidljivost. Tjedni medijskog pumpanja kao uvod u predugu prezentaciju koja donosi novi uređaj koji je nezamjetno bolji od prethodnog, novi Apple Watch i novi operativni sustav.
Problem je i to da su predviđanja barem 90% točna pa značajna otkrića gube snagu (pogotovo ako se, kao ove godine, informacije o uređaju na Amazonu pojave sat vremena ranije), a i pompa i veo zagonetnosti koju je Steve Jobs uspješno stvorio, od njegove smrti nemaju isti učinak. Dobivamo još samo jedan telefon koji će po izlasku novog telefona djelovati bezvezno.
Uglavnom, sve je započeo skeč u kojem se Tim Cook i James Corden (kasnije i Pharrell Williams) vozikaju u autu, pričaju o svemu povezanom s iPhoneom i pjevuše kao i u njegovim popularnim viralnim video hitovima Carpool Karaoke.
Apple Music dobio je update, a Super Mario stigao je u App Store što je najavio legendarni tvorac igre Shigeru Miyamoto. I dok se na pozornici igrao "Super Mario Run", Apple je na Twitteru slučajno objavio najave novog uređaja koje su ekspresno nestale nakon što su društvene mreže eksplodirale objavama ove omaške.
Jedna od zanimljivih objava je novi Appleov program "Everyone Can Code" koji pomaže djeci da nauče programirati i koristiti Appleov programski jezik Swift. Razvlačenje se nastavilo s predstavljanjem "Real-time Collaborationom" u iWorku koji pomaže da u realnom vremenu surađujete na projektu s kolegama.
Uslijedilo je ponovno predstavljanje Watch OS-a 3 (naravno, pohvalili su se da se radi o najpopularnijem satu nakon Rolexa i najpopularnijem pametnom satu u svijetu), a Appleov Jeff Williams predstavio je nove aplikacije i nove mogućnosti, a o tome koliko su nove su zanimljive i revolucionarne, dovoljno govori podatak da su hrpu vremena potrošili na informaciju da Pokemon Go do kraja godine dolazi na Apple Watch.
Nakon predugog i neduhovitog lupetanja o Pokemonima, predstavljen je Apple Watch Series 2, a druga serija je otpornija na vodu. Dakle, sa svojim ćete satom moći i plivati, a uređaj će biti 50% brži (SiP druge generacije ima novi GPU s 2 puta boljim grafičkim performansama). Novitet je i ugrađeni GPS.
Još jedna novost je i materijal. Uz sve postojeće, druga serija imat će i sat od keramike. Tu je i partnerstvo s Nikeom pa odsad postoji i Apple Watch Nike+. Serija 2 i Nike+ koštat će 370 dolara, a originalni Apple Watch dobit će novi procesor i koštat će 270 dolara.
Nakon 50 minuta napokon je najavljen i novi iPhone.
Ali prvo iOS 10.
A onda smo napokon vidjeli i novi iPhone.
Najava je podijeljena u deset ključnih razlika u odnosu na prethodne uređaje. Prva je dizajn i realno, novi iPhone samo djeluje sjajnije. "Nove" boje su crna i još jedna i zovu se "Black" i "Jet Black", a i antena je suptilnija.
Druga je novo home dugme koje ima Force Touch tehnologiju s Taptic Engineom ispod.
Treća je otpornost na vodu i prašinu.
Četvrta je kamera koja ima optičku stabilizaciju, a 12 MP senzori su 60% brži. Boje su bogatije, a i obrada fotografija bit će jednostavnija u novom operativnom sustavu. Leće puštaju 50 posto više svjetla, a tu je i novi fleš s četiri LED-a. Prednja kamera ima 7 MP, a iPhone 7 plus imat će dvije stražnje kamere od 12 MP.
U portret modu moći ćete snimati bokeh (japanski "zamućenje" a označava estetsku kvalitetu zamućenja dijelova fotografije koji su izvan fokusa).
Kao i svake godine, Phil Schiller je mnogo puta ponovio da je ovo "najbolja kamera ikad napravljena".
Retina HD zaslon je 25% svjetliji.
Stigli su i stereo zvučnici i da, kao što smo mogli pretpostaviti, pozdravljamo se i s ulazom za slušalice. Nove slušalice spajat će se preko Lightninga (a to su opisali kao "hrabar" čin, uglavnom, spajate slušalice tamo gdje i punite), a tu je i bežična opcija i nove AirPod slušalice.
Slušalice imaju W1 čip koji je prvi Appleov čip te vrste. Baterije traju nešto više od pet sati. Postoje još i Beats Solo 3 bežične slušalice, PowerBeats 3 i BeatsX slušalice (također imaju W1).
Broj 10 je novi čip, A10 Fusion. Kako bi dokazali koliko je brz, usporedili su ga s prvim iPhoneom od kojeg je brži 240 puta.
Iako smo pretpostavili da je tako, Schiller je rekao da baterija traje dulje nego na starijim modelima, a da maksimalno pojednostavimo, baterija traje dva sata dulje nego na šestici i sat dulje nego na 6 Plus. Doduše, valja spomenuti i da je sedmica ima slabiju bateriju nego 7 Plus.
Važna informacija je i to da odlazi i verzija od 16 GB pa imamo verzije od 32, 128 i 256 GB, a cijene su 650 dolara za 7 i 770 dolara za iPhone 7 Plus.
iOS 10 pojavit će se 13. rujna, a prodaja uređaja u 28 zemalja počinje 16. rujna. Tjedan dana nakon toga, prodaja kreće u još 30 zemalja. AirPod slušalice koštat će 160 dolara.