Bill Gates, milijarder i tehnološki magnat poznat po tome što je 1975. godine suosnovao Microsoft, podijelio je svoje savjete o tome kako odgovoriti na jedno od najtežih pitanja na intervjuima za posao.
>>Bill Gates: Kad vas na razgovoru za posao pitaju za plaću, tražite opciju s dionicama
Pitanje koje često zbunjuje kandidate
Jedno od najnezgodnijih pitanja na intervjuima svakako je: "Kako definirate svoje prednosti i slabosti i kako biste ih uklopili u tim?" I dok su vaše prednosti obično već vidljive iz životopisa, dio o slabostima često zbunjuje kandidate. No, Gates je ponudio jednostavan i iskren odgovor koji može pomoći svima koji se nađu u sličnoj situaciji te ga mogu primijeniti kandidati u gotovo svakoj industriji.
Na pitanje o svojim slabostima Gates je ponudio primjer odgovora: "Pa, nisam netko tko zna puno o marketingu. Ne bih uživao raditi ni u prodaji." Time je odmah iskreno priznao da marketing i prodaja nisu njegova područja stručnosti, no istovremeno je istaknuo što ga fascinira i u čemu se osjeća snažno: "Zanimaju me pozicije na kojima se radi na stvaranju proizvoda i osmišljavanju njihovih značajki. Pratio sam povijest industrije, proučavao greške koje su napravljene. Dakle, definiranje proizvoda i njegovo stvaranje, tu sam vrlo jak."
Istaknuo je čestu grešku
Dodao je i kako zna nadoknaditi svoju slabost surađujući s ljudima koji se bave marketingom i prodajom: "Ako imate tim koji razumije kupce, prodaju i marketing, ja neću donijeti te vještine, ali bih uživao raditi s njima."
Gates nije pokušao slabost prikazati kao skrivenu prednost, što je česta pogreška kandidata. Umjesto toga, iskreno je priznao područje u kojem nije jak, ali ističe kako njegova stručnost u stvaranju proizvoda može pomoći cijelom timu i tvrtki. Time pokazuje svijest o svojim ograničenjima i spremnost da se oslanja na druge stručnjake, čime doprinosi uspjehu zajedničkog rada.