OGI ANTUNAC većinom poznajemo kao modnu dizajnericu, no to već dugo vremena ne znači da se kod kuće sama igra šivaćom mašinom. U pitanju je popriličan proizvodni pogon i izvoz kolekcija brenda LINK by Ogi Antunac diljem svijeta, odnosno poslovni uspjeh iza kojeg se krije puno kilometraže po svjetskim sajmovima i Fashion Weekovima te golem rad. Sve u svemu modna karijera na kakvoj se može pozavidjeti ili je možda bila takva do koronavirusa.
"Epidemija koronavirusa u Kini odmah je na početku stvorila velik problem modnoj industriji. U mom slučaju pređa, od koje se u Italiji proizvode materijali koje kupujem, dolazi iz Kine, pa je širenje korone na Italiju u potpunosti zatvorilo proizvodnju, ali i opskrbu materijalima. Istovremeno diljem svijeta u ožujku su zatvorene fizičke trgovine koje prodaju našu odjeću, otkazan je srpanjski dio Paris Fashion Weeka pa je, osim prodaje robe na malo, zaustavljena i prodaja na veliko, odnosno kako su otkazuju svi sajmovi, pitanje je kako će se predstavljati nove kolekcije", priča Ogi te napominje da se u modi uvijek radi za godinu unaprijed, tako da će ovo imati dalekosežne posljedice na modnu industriju, no, priznaje, to ni njoj u početku nije bilo posve jasno jer je mislila da će ova situacija kratko potrajati te je nastavila raditi na kolekciji za ljeto 2021.
"Kada su krenula prva otkazivanja narudžbi, shvatila sam da se cijeli sistem urušava, no ja sam se i nekoliko dana nakon toga nastavljala radom boriti protiv kolektivne psihoze, a onda sam se jedan dan zaustavila i shvatila da je situacija ozbiljna i da je tvrtka koju sam gradila deset godina u velikoj opasnosti", priča.
"Trenutačno veliki kupci još nisu isplatili kolekciju ljeto 2020., a neki otkazuju i zimu 2021, dok drugi naručuju i zimsku kolekciju što u konačnici znači dupli rizik jer proizvođači moraju uložiti sredstva u dvije kolekcije, a pitanje je hoće li se išta od toga prodati pa onda i naplatiti, što može značiti bankrot. Pritom treba imati na umu da to nisu mali iznosi jer se radi o stotinama naručenih komada", kaže Ogi, koja je također zbog koronavirusa svoje radnike morala poslati kućama.
Budući da smatra da biti poduzetnik znači poduzimati stvari umjesto čekati da te država spasi, nije imala mira dok nije poduzela jedino što je u tom trenutku znala i mogla.
"Imala sam potrebu izdizajnirati suvenir za ovo razdoblje i počela razmišljati što mogu ponuditi tržištu. Budući da imam radnike i skladište s određenom količinom materijala, odlučila sam iskoristiti to što imam i napravila stay@home kapsula kolekciju", govori nam.
Limitirana kolekcija sastoji se od #keepyourdistance majica s kapuljačom, udobnih stay@home hlača; #dinnertime tunika i #goingtothestore haljina s kapuljačom, a cijela kolekcija je napravljena od samo prirodnih i ugodnih materijala, kako bismo si uljepšali dane provedene na kauču.
"Svi su se baš razveselili kada sam ih pozvala da krenemo to proizvoditi i vrlo brzo smo stvorili kolekciju. U tom trenutku nisam imala pojma kako će se stvari razvijati i hoće li ljudi uopće biti zainteresirani za kupnju odjeće. Kolekciju smo ponudili putem društvenih mreža i ispostavilo se da čak i u ovoj situaciji žene drže do dizajna i kupuju hrvatsku modu. Svakodnevno nam zahvaljuju u inbox i kažu da smo im ostanak doma učinili modnim, da rade u našoj odjeći i da ih to veseli", priča Antunac te dodaje kako natpise na odjeću apliciraju ručno sitotiskom te cijeli proces traje nešto duže nego obično pa za neke modele već imaju i listu čekanja jer treba pričekati nekoliko dana da budu dostupni.
Iako je navikla zbog predstavljanja kolekcija stalno putovati po modnim metropolama, ova situacija joj je omogućila značajan predah koji joj je dobro došao.
"Nitko još ne može predvidjeti kako će modna industrija nastaviti funkcionirati, no evidentno je da će se ići više u smjeru online prodaje. Budući da će najvjerojatnije sva velika modna događanja i sajmovi biti otkazani, očekujem da ćemo nove kolekcije predstavljati online. A što se mode tiče, sve ovisi o tome koliko će ovo dugo potrajati. Mislim da će se izbaciti suvišni i histerični momenti, kojima je moda 2019. obilovala, jer je to već tada bilo groteskno, a u narednim mjesecima našeg života moglo bi izgledati još i nepotrebnije", zaključuje Ogi, koja i sama većinu dana i radnog vremena provodi u svojoj stay@home trenirci.