Kombiniranje poslovnih sastanaka s privatnim putovanjima – poznato kao "reverse bleisure" – postaje sve značajniji motivator za putovanja, osobito među mlađim generacijama, pokazuje najnovije istraživanje tvrtke Amex GBT.
Dok je "klasični bleisure" – produživanje poslovnih putovanja radi odmora – postao iznimno popularan nakon pandemije, novo istraživanje American Express Global Business Travela (Amex GBT) pokazuje da više od polovice (52%) poslovnih putnika radi suprotno: planiraju privatna putovanja u koja naknadno uklapaju poslovne obveze.
Istraživanje je provedeno na više od 1800 čestih poslovnih putnika iz Velike Britanije i SAD-a. Rezultati pokazuju da je ova praksa izraženija kod generacije Z (55%) i milenijalaca (57%), u usporedbi s generacijom X (42%). Unatoč entuzijazmu za poslovna putovanja – čak 70% pripadnika generacije Z izjavilo je da se raduje takvim putovanjima – mladi putnici češće doživljavaju stres i poremećaje u putovanjima od svojih starijih kolega. Naime, 45% pripadnika generacije Z iskusilo je probleme tijekom nedavnog poslovnog puta, naspram 36% milenijalaca i 32% generacije X.
Istraživanje je također pokazalo da su pripadnici generacije Z manje svjesni podrške poslodavca – samo 63% njih zna da poslodavac ima odgovornost brinuti se za njih tijekom službenih putovanja, dok je taj udio 68% među svim ispitanicima, a 73% među milenijalcima. Milenijalci su pokazali najpozitivniji stav prema poslovnim putovanjima – gotovo trećina (32%) navodi ih kao motivirajuće, a čak 74% izjavilo je da bi voljeli da su posljednje službeno putovanje mogli produžiti u slobodno vrijeme.
S druge strane, generacija X (45–58 godina) najviše cijeni osobni kontakt – 63% njih smatra da ništa ne može zamijeniti susret licem u lice s kolegama. Gledajući unaprijed, više od polovice (55%) ispitanika iz svih generacija očekuje da će u idućih pet godina više putovati poslovno nego danas, a dvije trećine vjeruje da će poslovna putovanja postati jednostavnija u budućnosti.