Influenceri: Moderni Mesije ili hodajući reklamni panoi?

Foto: Pexels

Ah, influenceri – ti moderni šamani društvenih mreža, čija svaka objava, story ili tweet može izazvati masovne histerije, trendove ili... velike rupe u novčanicima. Ali što su zapravo influenceri? Jesu li oni novodobni uzori mladima ili samo dobro maskirani marketinški trikovi, hodajući reklamni panoi u humanom obliku?

Kada je #sponzorirano postalo novo #iskreno

Pamtite li dane kada su celebrityji bili ljudi koji su nešto postigli? Glumci, pjevači, sportaši... Danas, zahvaljujući čarima interneta, svatko s dovoljno širokim krugom pratitelja može postati "poznat". I ne trebate čak ni talent! Samo dobar filter, par #hashtagova i eto ti karijere. Ali, kad svaka druga objava uključuje #ad ili #sponsored, počinjemo se pitati: Gdje završava stvarna strast i počinje čista promocija?

Influenceri kao uzori: Da ili ne?

Ne možemo sve influencere trpati u isti koš. Neki od njih zaista su inspirativni, promiču zdrave životne stilove, mentalno zdravlje, ekologiju, prava životinja... No, dok pratite njihove avanture, od skupih putovanja do savršenih jutarnjih rutina, zapitajte se - je li to stvarnost ili samo pažljivo krojeni sadržaj stvoren za lajkove i praćenje?

Mladi i pritisak savršenstva

Utjecaj influencera na mlade nije zanemariv. U moru filtriranih fotografija, luksuznih proizvoda i 'savšenih' života, lako je zaboraviti na stvarnost. Nisu svi doručci Instagramabilni, a niti svi outfiti vrijedni hashtagova. Ali, kada vam se svakodnevica stalno uspoređuje s bajkovitim životima influencera, nije čudo što raste nezadovoljstvo sobom i vlastitim životom.

Ako ste ikada osjetili neodoljivu želju kupiti onu majicu koju je vaš omiljeni influencer nosio samo jednom, dobrodošli u klub. Influencer marketing je moćan alat – i to ne samo za prodaju proizvoda, već i za oblikovanje percepcija, stavova i, nažalost, nekad i nerealnih očekivanja.

Mislite svojom glavom

Prije nego što povjerujete u svaku riječ koju influencer izgovori, zapitajte se – tko to stvarno govori? Osoba koju pratite ili brand koji je platio za taj govor? Budite kritični prema sadržaju koji konzumirate. Influenceri mogu biti izvor inspiracije, ali vaši životni uzori bi trebali biti ljudi čija djela govore više od njihovih Instagram postova.

Na kraju dana, ne zaboravite da je pravi život onaj koji se događa kad spustite telefon. Pa, idemo li sad svi zajedno spustiti telefone i uživati u malo stvarne stvarnosti? #ChallengeAccepted?

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.