INTERVJU "Na Weekend Media Festivalu je dogovoren najveći sportski sponzorski ugovor u SAD-u"

Foto: Press

ZA MALO više od mjesec dana u Rovinju će početi jubilarni deseti Weekend Media Festival. Uoči Weekenda koji će se održati u Staroj tvornici duhana u Rovinju od 21. do 24. rujna, direktor festivala Tomo Ricov i direktor programa Nikola Vrdoljak popričali su s nama o festivalu, publici koja ga posjećuje, predavanjima i radionicama te budućnosti medija, a provjerili smo i zašto je veza Rovinja i Weekenda neraskidiva.

Jubilarni 10. Weekend Media Festival održat će se već tradicionalno u Rovinju, od 21. do 24. rujna. Što možemo očekivati od ovogodišnjeg slavljeničkog izdanja?

Nikola: Ovo nam je deseta godina i cilj nam je da jubilarni rođendan proslavimo u stilu po pitanju programa i zabave. Uveli smo mnogo novosti, od izgleda festivala pa do samoga programa. Svake godine nastojimo kroz predavanja, ali i ostali sadržaj ponuditi i napraviti nešto novo, a što će se točno događati na desetoj obljetnici, ostaje za vidjeti.

Ostalo je više od mjesec dana do njega, jesu li vam ti posljednji tjedni i dani najnaporniji?

Tomo: Za mene osobno nisu, za moju ekipu jesu. Većinu ključnih stvari smo odradili, tako da sada samo brusimo detalje.

Svake godine se u Rovinju na nekoliko dana okupljaju vodeći stručnjaci iz područja komunikacija. Tko će doći ovog puta?

Nikola: Od predavača bi istaknuo Jona Lawrenca, najboljeg digitalnog urednika Velike Britanije s Channel 4 te Sašu Savića, inače rodom iz Sarajeva, CEO-a za SAD jedne od najznačajnijih globalnih agencija Mediacoma. Od ova dva predavača dobit ćemo uvid u medijsku i agencijsku stranu ogromnih promjena koje se trenutno događaju.

Koje panel rasprave su u planu ove godine?

Nikola: Jedan od panela posvećen je fenomenu kreativnog dokoličarenja i primjeni tog koncepta na Weekend Media Festivalu, dok će se drugi baviti sve izraženijim trendom povlačenja američke produkcije iz televizijskog programa na "on demand" televiziju. Rastući utjecaj Googlea i Facebooka na globalnom tržištu oglašavanja također će biti tema panel rasprave, kao i budućnost transporta i utjecaj novih digitalnih platforma poput Ubera. Zanimljiva će svakako biti i rasprava o stanju slobode medija u regiji, utjecaju politike i biznisa na medije, na koju će se dobro nadovezati i panel o komunikacijskom aspektu krize Agrokora.

Koliko posjetitelja očekujete ove godine?

Tomo: Očekujemo oko 4500 posjetitelja, kao i svake godine. To je ujedno i maksimum koliko može stati u prostor festivala, a da sve funkcionira kako treba.

Kad pogledate gdje ste bili prije deset godina kad je WMF kretao i gdje ste danas, što pomislite?

Tomo: Weekend je postao činjenica, brand, neizostavni godišnji ritual.....došli smo puno dalje nego što smo se uopće nadali kad smo pokretali festival.

Koji događaji, govornici i trenuci će vam zauvijek ostati u pamćenju?

Tomo: Prva godina, Kulušić reunion party s Vladom Divljanom, prvi nastup sad velikog Weekend prijatelja Pete Radovicha, govor suca Coline..

S toliko ljudi iz iste industrije na jednom mjestu, sklopi li se mnogo poslova i dogovora na jednom mjestu?

Tomo: Nebrojeno puno, ja sam čuo bar za stotinjak do sada. Čak i partyji Weekenda su odlično mjesto za dogovaranje poslova. Prije par godina na Weekendu je dogovoren najveći sportski sponzorski ugovor u SAD-u te godine, između Petea Radovicha i Saše Savića.

Postoji li nešto za što biste voljeli da se drugačije odigralo i krenulo u drugačijem smjeru?

Tomo: Ne. Mislim da smo na početku pronašli dobitnu formulu; kombinaciju edukacije, networkinga i zabave u opuštenoj atmosferi. Predrag Grubić iz Adris Grupe, glavni partner Weekenda od prve godine, najbolje je definirao atmosferu festivala i formulu uspjeha: kreativno dokoličarenje.

Zašto je Weekend Media Festival poseban?

Nikola: Svake godine uvodimo brojne novitete te kroz predavanja, ali i ostali sadržaj nastojimo posjetiteljima ponuditi nešto novo, drugačije i neuobičajeno. U žestokoj konkurenciji turističkih destinacija kakva je danas, uvijek je potrebno ponuditi nešto više od samog razgledavanja grada ili sunca i plaže, a Weekend čini upravo to jer kao takav predstavlja jedinstvenu kombinaciju poslovne konferencije, kreativnosti, tehnologije i opuštenog druženja u jednom od najljepših gradova u Hrvatskoj i upravo je po tome poseban.

Koliko je teško svake godine osmisliti nešto novo, drugačije teme i rasprave? 

Nikola: U posljednjih deset godina učili smo i rasli zajedno s festivalom te sa sigurnošću mogu reći da smo postali kreativniji, zabavniji i originalniji. Područja kojima se bavimo, a to su prije svega komunikacije i nove tehnologije, toliko se dinamično razvijaju da je inspiracija svuda oko nas. Svake se godine otvaraju nove teme ili stare teme iz nove perspektive pa je na nama samo da sve to pratimo i predstavimo na pravi način i na pravom mjestu.

Jedna od posebnosti Weekenda je i to što svojim sudionicima omogućuje da se i opuste. Kojem se partyju ili koncertu možemo ove godine radovati?

Tomo: Drago mi je što smo kroz godine uspjeli postići da se o Weekend partyjima priča i još dugo nakon Weekenda. Ne mogu još najaviti izvođače, ali u jedno se sigurno možete pouzdati, na Weekendu ćete se dobro zabaviti. Program će biti svima ugodno iznenađenje.

Jedna od stvari po kojima je Weekend prepoznatljiv upravo je to što se održava u Rovinju? Kako je pala odluka da baš taj grad bude domaćin i jeste li ikad razmišljali o promjeni lokacije?

Tomo: Rovinj je od prve godine bio naša željena lokacija. Više je razloga za to: predivan je (grad razglednica), ima multi kulturnu prošlost, u njemu su imali kuće ljudi iz cijele regije, lokacija stare tvornice duhana (najatraktivniji event prostor u regiji), odličan smještaj u Maistrinim hotelima....

Kako vidite digitalne medije u sljedećih nekoliko godina?

Nikola: Digitalni mediji će se značajno mijenjati pod pritiskom duopola Facebooka i Googlea. Poslovni model baziran na oglašavanju neće moći izdržati ovoliki broj medija pa će se neki promijeniti, a neki propasti. Sigurno neće preživjeti toliki broj medija koji prenosi Hina vijesti i ničim posebno se ne razlikuju. Dobit ćemo više vrsta pretplata i više nišnih igrača. Još nema jasne budućnosti medija pa će se mediji još neko vrijeme mučiti kao danas, ali ključno je da se što više eksperimentira s modelima. Svijet je sve više medijatiziran, ali model medija kakav imamo danas sigurno neće dugoročno opstati.

Što biste savjetovali onima koji možda tek ove godine prvi put dolaze?

Tomo: Dobro se naspavajte prije dolaska, treba izdržati intenzivna tri dana festivala. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.