Popularna influencerica koju obožavaju i Hrvatice optužena za zlostavljanje radnica

Foto/Screenshot: Instagram/YouTube

Švedska influencerica Matilda Djerf, jedna od najpoznatijih modnih influencerica na svijetu koju prate i brojne Hrvatice, našla se na meti optužbi za zlostavljanje. Naime, 11 bivših i trenutnih zaposlenica njene tvrtke Djerf Avenue optužilo ju je za maltretiranje i "psihološki teror" na radnom mjestu.

Prema pisanju švedskog Aftonbladeta, Matilda je navodno redovito vikala na svoje zaposlenice, a jednu od njih je čak natjerala da očisti njen privatni zahod. Uz to se spominje da je Djerf nabacivala i neprikladne komentare o nečijoj tjelesnoj težini.

"Vikala je ako joj hrana nije bila podgrijana"

"Vikala je na nekog ako nije bilo kave, ako je netko sjedio na krivom mjestu, ako njena hrana nije bila podgrijana. Ako ikoji dio nije bio očišćen, potpuno bi poludjela", rekla je jedna od zaposlenica, dok je druga dodala da je svaki dan bilo "psihološkog terora" na radnom mjestu. Njene zaposlenice zbog svega, tvrde, nisu spavale ni jele, a morale su potražiti i psihološku pomoć.

Međutim Matilda smatra da te optužbe nisu istina. "Ne prepoznajem se u ovim tvrdnjama. Želim naglasiti da preuzimam odgovornost i ovo vidim kao priliku za promišljanje, razvoj i doprinos boljoj kulturi za sve zaposlenike Djerf Avenuea. Aktivno ću nastaviti raditi na svom menadžmentu, što uključuje traženje podrške od trenera", rekla je za The Independent.

Govorila im da su loše u svom poslu?

Među brojnim optužbama iznesenima protiv nje nalazi se i tvrdnja da je jednom prilikom poredala sve svoje zaposlenice kako bi im rekla da su loše u svom poslu. Jedna od njih je navodno zbog toga počela plakati i htjela je dati ostavku.

"Mogla je vikati na tebe pred cijelim uredom. Svaki dan sam bila u strahu da će me kritizirati", rekla je jedna od 11 zaposlenica koje su iznijele optužbe. Druga je istaknula da se nikad nekoga nije bojala kao što se boji Matilde, a neke tvrde da su zbog nje svakodnevno imale i napadaje panike.

Privatna kupaonica za "najdraže" zaposlenice

Djerf je navodno na vratima svoje kupaonice imala papir prema kojemu su je mogle koristiti samo njene najdraže zaposlenice. U slučaju da je papir otpao i netko je greškom koristio kupaonicu, Matilda bi prisilila jednu od njih da temeljito izriba zahod prije nego što bi ga ona opet koristila.

Jedna od tužiteljica tvrdi da je postojao sistem rangiranja, prema kojemu bi netko pao u niži rang ako nije mogao raditi prekovremeno. "U tom slučaju vas nije htjela ni pozdraviti", istaknula je anonimna zaposlenica. Druga je pak rekla da se na dan kad je dala otkaz osjećala kao da je puštena iz zatvora.

"Žao mi je što postoje takva iskustva"

Matilda se u svojoj izjavi ispričala zaposlenicama koje se zbog njenog ponašanja nisu osjećale sigurno ili prihvaćeno. "Nikad mi nije bila namjera pridonijeti radnom okruženju koje na ikoga utječe negativno i žao mi je što su neke zaposlenice imale takva iskustva", rekla je.

Šefica operacija u Djerf Avenueu, Pernilla Bonny potvrdila je da je Matilda imala privatan zahod. Rekla je da za to postoje zdravstveni razlozi, ali se složila da je nerazumno jednu od zaposlenica tražiti da ga čisti. "Svjesni smo da su postojali izazovi u našem radnom okruženju i poduzeli smo odgovorne i specifične korake kako bismo razmotrili ove probleme", rekla je.

S dečkom osnovala Djerf Avenue

Matilda Saga Albertina Djerf je 27-godišnja influencerica i dizajnerica, koja na Instagramu ima 3.1 milijun pratitelja. Influencericom je postala nedugo nakon srednje škole, kad je dokumentirala put na Karibe sa svojim dečkom Rasmusom Johanssonom. S njime je 2019. i osnovala Djerf Avenue, tvrtku koja je ubrzo stekla svjetsku popularnost.

Postoje sumnje da Djerf nije sama dizajnirala svoju odjeću, već da je koristila unaprijed napravljene primjere svojih dobavljača iz Portugala. Uz to je prošle godine tvrtka bila na meti kritika zbog navodnih sličnosti s drugim brendovima. Sve to je dovelo do privremene deaktivacije Matildinog profila na TikToku, na kojem danas ima 1.6 milijuna pratitelja.

Vrijednost od 34.5 mil. dolara

U prilog popularnosti brenda govori činjenica da je vrijednost tvrtke prije dvije godine procijenjena na 34.5 milijuna dolara, a godinu kasnije ostvarila je zaradu od 22 milijuna dolara. Tvrtka prodaje odjeću kao što su pidžame, ogrtači i slični loungewear komadi.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.