VEĆINA nas ima definiran ukus kada govorimo o mirisima koje volimo. Mogu nas privlačiti neke određene mirisne note, poput cvjetnih, mošusnih, citrusnih ili pak zemljanih. I to je sasvim u redu. Tako dugo dok ne postanemo "robovi" naših navika. A to je itekako moguće i vrlo se lako uloviti u zamku zbog koje trošimo podosta novaca, a na nešto što kvalitetom vrlo vjerojatno ne odgovara cijeni. Mislimo pritom da je daleko preskupo u odnosu na ono što dobijete. Za početak koliko ste puta pogledali i pročitali što piše ispod naziva parfema koji planirate kupiti ili ga redovito kupujete? Pitali smo glavnog parfumera Hrvatske Parfemske Kuće Tomislava Vrbanca što nam govore oznake na etiketi. U parfemskoj industriji postoje sljedeće glavne kategorije mirisa:
Eau de Cologne (EDC) sadrži najmanji postotak esencijalnih ulja, najčešće između 1 i 5%. Proizvodi koji se ubrajaju u ovu kategoriju su losioni nakon brijanja, dezodoransi, mirisne vodice za tijelo (body splash) te u posljednje vrijeme vrlo popularni mirisi za kosu (hair mist).
Eau de Toilette (EDT) sadrže od 6 do 12% esencijalnih ulja. Ovoj skupini pripada najveći dio mass market mirisa i dio mainstream mirisa.
Eau de Perfume (EDP) sadrže od 13 do 18% esencijalnih ulja. U ovu se skupinu ubraja najveći dio mainstream mirisa.
Perfume je kategorija mirisa koji u svom osnovnom sastavu sadrži između 21 i 40% esencijalnih ulja. Dio su premium kolekcija zbog čega se rijetki brendovi mogu pohvaliti da u svojoj ponudi imaju parfeme. Na tržištu se najčešće prezentiraju kao niche parfemi. Jedan od brendova koji inzistira na toj kategoriji mirisa je i Hrvatska Parfemska Kuća.
Perfume Oil je posebna kategorija s kojom itekako treba biti oprezan jer se preko 95% brendova na svijetu proizvodi od sintetičkih ulja. Kako se radi se o velikoj koncentraciji od preko 40% esencijalnih ulja, na njih koža često može neočekivano reagirati zbog čega ih je potrebno detaljno testirati. Savjetujemo da uvijek birate parfemska ulja koja su proizvedena od prirodnih sastojaka.
Pogledajte oznaku na mirisa koje imate u svojoj kolekciji i ima li među njima pravih parfema. Usporedite li razinu kvalititete proizvoda s cijenom primijetiti ćete značajna odstupanja. To je zato što ne plaćate samo mirisnu vodicu, već uglavnom ime, ambalažu i ogroman marketing koji stoji iza određenog brenda. Stoga idući put obratite više pozornosti na oznake koje stoje uz ime popularnog parfema, savjetuje parfumer Vrbanec.