LABORATORIJSKI test koji je naručio New York Times nije uspio identificirati DNA tune u nizu sendviča s tunom u Subwayu.
Novinar je nabavio sendviče s tunjevinom s tri prodajna mjesta u Los Angelesu, a zatim angažirao specijalizirani laboratorij za ispitivanje ribe. Istraživači nisu uspjeli odrediti vrstu.
"Postoje dva zaključka. Prvo, toliko je obrađen da što god smo mogli izvući, nismo mogli izvršiti identifikaciju. Ili smo je dobili, a tu jednostavno nema ničega što je tuna", rekao je glasnogovornik laboratorija.
U veljači, kada je Inside Edition proveo sličan test temeljen na uzorcima iz New Yorka, laboratorij Applied Food Technologies sa sjedištem na Floridi potvrdio je prisutnost tune.
U siječnju su dva kupca u Kaliforniji pokrenula tužbu tvrdeći da su proizvodi napravljeni od svega osim od tune.
Umjesto toga, tvrde tužitelji, kontroverzni sendvič izrađen je od mješavine raznih sastojaka koji imitiraju izgled tune. Subway, koji ima više od 22.000 objekata diljem SAD-a, pokrenuo je pravnu akciju. Žestoko su branili integritet svoje opskrbe tunom, nazivajući nedavnu tužbu neutemeljenom.
Ranije ove godine Subway je na svojoj web stranici reklamirao svoju 100% divlju ulovljenu tunu i ponudio 15% popusta na dugačke sendviče od tune pod promotivnim kodom ITSREAL.
Stručnjaci za morske plodove sugeriraju da Subway možda nije kriv ako njegova tuna zapravo nije tuna.
"Mislim ne bi namjerno krivo označili tako nešto", rekao je Dave Rudie, predsjednik tvrtke Catalina Offshore Products, za Times. "Kupuju konzervu tune na kojoj piše 'tuna'. Ako u ovom slučaju postoji prevara, to se dogodilo u tvornici konzervirane tune", zaključio je.