JEDAN od rijetkih uvoznih brandova kojeg vole i domoljubno raspoloženi Amerikanci lansira obnovljeni RX 350. Luksuzni Toyotin odjel posljednjih godina stoji kao referenca pouzdanosti i tehnološki je najnapredniji predstavnik podsegmenta zvanog premium SUV. Očekivanja su velika, Lexusov američki san trebao bi se konačno preslikati i na Europu.
Model relativno nepoznat europskoj javnosti do danas je stekao respektabilne prodajne rezultate u ostatku svijeta. Serija RX je od svog predstavljanja 1997. godine prodana u preko milijun primjeraka što ju svrstava u red najuspješnijih luksuznih SUV-ova na svijetu.
Nakon osvajanja Amerike Lexus (konačno) kreće u napad na Europu. Višegodišnje pripreme obuhvatile su detaljnu obnovu game, prvo limuzinske, a sada i ove "terenske".
Kako je Lexus poznat po uvjerljivom vanjskom izričaju kojeg se ne libe mnogi tu i tamo posuditi, novi model je u pogledu dizajna tek neznatno obnovljen. Isti je slučaj i u pogledu uređenja interijera, opremljenosti i kvalitete - pomaci su taman toliki da se ispune visoka očekivanja potencijalnih očekivanja.
Međutim, prave novosti ovaj put se kriju ispod lima. U Toyoti očito ozbiljno shvaćaju činjenicu kako se svakih sedam godina ljudsko znanje udvostručuje. I što je važnije, japanska marka već godinama aktivno sudjeluje u tome.
RX 350 kao najznačajniju novost donosi potpuno novi 3.5-litreni V6 benzinski motor. Osim podatka o 203 kW/276 KS maksimalne snage i 342 Nm zakretnog momenta puno zanimljivije je kako je motor doslovno nakrcan tehnološkim inovacijama.
Dual VVT-i (Variable Valve Timing-Intelligent) sustav upravljanja radom ventila dolazi u kombinaciji s HLA (Hydraulic Lash Adjuster) sustavom namještanja zazora ventila i električki upravljanim ACIS (Acoustic Control Induction System) sustavom koji automatski regulira usis zraka prilagodbom dužine usisnog kanala cijevi proporcionalno broju okretaja motora.
Osim što se može podičiti izrazitom rafiniranošću, Toyotin aluminijski šesterocilindraš je trenutno najekonomičniji V6 motor u klasi. Prosječnih 11,2 l/100 km je gotovo 10 posto manje u odnosu na prethodnika. No, jednako su uvjerljive i performanse.
RX 350 će ubrzati do 100 km/h za 7,8 sekundi i bez ikakvih problema postići maksimalnih 200 km/h definiranih elektronskom blokadom. Biti najbolji u ova dva međusobno isključiva područja odličan je uspjeh i glavni razlog što će se svatko složiti da je RX 350 pravi high-tech terenac.
No krenimo dalje, jer tu novosti ne staju. Novi motor je usuglašen sa pet-stupanjskim automatskim mjenjačem. Brze izmjene stupnjeva prijenosa i optimiziran algoritam izbora optimalnog prijenosnog omjera rezultiraju uvjerljivim dinamičkim ososbinama.
Tu je i mogućnost sekvencijalnog rada koja se aktivira pomicanjem ručice mjenjača u predviđene utore označene "S +/-" oznakom.
Oplemenjen je i pogon na sve kotače s visko spojkom. Karakteristike pogona usuglašene su s jakom elektronskom logistikom u vidu kontrole proklizavanja i VSC sustava kontrole dinamičke stabilnosti. Pridoda li se svemu direktniji upravljač jasno je da su dinamičke osobine novog RX-a u redu ponajboljih u trenutnoj ponudi.
Novosti iz domene tehnike koje se odražavaju na komfor u vožnji završavaju poglavljem zvanim buka.
Minimiziranje nepoželjnih vibracija postignuto je primjenom novih izolacijskih materijala, vjetrobranskog stakla i kvalitetnijim brtvljenjem pomičnih dijelova karoserije, ali i izmjenama na ispušnom sustavu. Krajnji rezultat je redukcija buke za zamjetna 3 decibela.
Što se pak tiče opreme, priča s limuzinskih modela se ponavlja. Glavni "krivac" je Mark Levinson audio-sustav koji čini 7 kanalno DSP pojačalo snage 210 W i 11 zvučnika.
Osim reprodukcije CD i DVD medija, podržava još i MP3 i WMA zapise nudeći tako zabavu kućnog kina i vrhunskog HI-FI audio-sustava u jednom.
Svim sustavima se upravlja preko Electro Multi Vision 7-inčnog VGA LCD zaslona sa touchscreen funkcijom. I na kraju, tu je i navigacijski sustav te Bluetooth opcija spajanja.
Lexus RX 350 je definitivno jedan od onih modela u čiji uspjeh ne treba sumnjati. Tehnološka superiornost praćena jednako uvjerljivom dinamikom te visok stupanj sigurnosti i pouzdanosti temelji su kojih se Lexus drži i dalje.
Nažalost, hrvatski kupci na Toyotinu ekskluzivu trebat će pričekati do kraja godine za kada je odgođen dolazak Lexusa na hrvatsko tlo. Zasad ćemo samo spomenuti kako bazna izvedba u Njemačkoj stoji 44.600 eura.
Najbolje prodavani model u ovom segmentu, RX, predvodi Lexusovu prodaju u SAD-u; prošle godine, RX je premašio svoje direktne europske konkurente za najmanje tri puta, privlačeći 108.775 novih vozača u ovoj zemlji.
Kompletirajući uspješnu priču, u 2005. u Europi je prodano 14.478 modela RX, što je ukupno 53.000 prodanih vozila od početka predstavljanja u Europi 2000. godine.
To model RX čini najbolje prodavanim Lexusovim modelom na Starom kontinentu, zauzimajući 21 posto udjela na tržištu luksuznih benzinskih SUV modela.
M.N.