Fantom u operi, najdugovječnija predstava u povijesti Broadwaya, u nedjelju će se prestati prikazivati nakon rekordnih 35 godina.
Legendarni mjuzikl Andrewa Lloyda Webbera postao je iznimno ovisan o prihodima od prodaje ulaznica koji su izrazito vezani za dolaske turista na predstavu te je zbog toga došao do kraja svog životnog vijeka.
"Tijekom godina se broj dobrih tjedana na blagajnama počeo smanjivati. U nekim od stvarno loših tjedana izgubili smo mnogo novca, posebno u New Yorku", rekao je producent predstave Cameron Mackintosh za Variety.
Istovremeno, pandemija je ubrzano povećavala troškove. Prije 2020. troškovi bi općenito rasli 3% do 4% godišnje, ali prema generalnom direktoru Foresight Theatricala Aaronu Lustbaderu, nakon karantene eskalirali su za oko 15%, potaknuti troškovima poput testiranja na covid i povećanog broja osoblja, kao i povećanja sigurnosti i oglašavanja.
Trenutačno održavanje predstave košta oko 950.000 dolara tjedno.
"Gubili smo novac svaki tjedan"
U međuvremenu prodaja nakon zatvaranja usporila je prodaju ulaznica diljem Broadwaya, a pojačana je promjenama u životnom stilu potrošača i kasnim povratkom međunarodnih turista i gradskih posjetitelja, osobito iz predgrađa. Sastavni dio ponovnog otvaranja Fantoma u operi u listopadu 2021. bila su sredstva za pandemiju osigurana od osiguranja i savezne potpore za operatere zatvorenog prostora.
"Čak i s tim novcem, sve dok u rujnu nisam objavio da je predstava u svojim posljednjim mjesecima, gubili smo novac svaki tjedan", kaže Mackintosh.
Ta je objava prekinula gubitnički niz, pa se predstava izvodi u prepunim dvoranama i trenutno premašuje 3 milijuna dolara u tjednoj zaradi. Zatvaranje, prvotno zakazano za veljaču, pomaknuto je za sredinu travnja, kada će Majestic Theatre proći kroz prijeko potrebnu obnovu odgođenu zbog više od 30 godina stalnih predstava.
Kraj jedne ere na Broadwayu
Zatvaranje označava kraj jedne ere za produkciju koja je postala sinonim za Broadway, turističku atrakciju sličnu gradskoj znamenitosti. Od svoje premijere 1988., Fantom u operi je prebrodio napad 11. rujna i prevladao svoj prvi nalet pada prodaje zahvaljujući filmskoj adaptaciji iz 2004.
Film je bio kritički neuspjeh, ali njegova marketinška kampanja, usredotočena na legendarnu polumasku protagonista i osnažena pozamašnim holivudskim budžetom, svejedno je vratila publiku na pozornicu mjuzikla.
Prestigavši Mačke 2006. kao najdugovječnija produkciju na Broadwayu, Fantom u operi je zaradio više od 1.3 milijarde dolara samo u New Yorku, ne računajući brojne međunarodne produkcije i turneje. Usput je serija postala stalan posao za članove glumačke postave, ekipu, glazbenike i druge u nepredvidivoj industriji.