OD MISTIČNIH mirisa orijenta, svježih citrusa, slatkih nota cvijeća, začina, drveća mirisi koje osjećamo i spoznajemo nezaobilazni su sastojci ne samo u parfemima, parfemskim i toaletnim vodicama, već i svim ostalim proizvodima koji sadrže mirise. Kod nas izazivaju ugodu, utječu manje-više dobro na naše raspoloženje, poznati su nam. Mnogi se slažu da je miris naše najjače osjetilo. Kada stvari pojednostavimo, doista na osnovu mirisa stvari nam mogu biti privlačne ili odbojne, a emocije koju izazivaju doista su vrlo moćne. Recimo kada osjetite miris svog muškarca probudi se svaki atom u vašem tijelu.
Pred parfumerima su stoga brojni izazovi. Svatko od njih želi kreirati kombinaciju koja će biti nezaboravna, zavodljiva, privlačna. I tako je oduvijek, još od prvih nastojanja manipulacija mirisima. A tu su, osim znanja i vještine ključni sastojci i njihovo spajanje. U davna vremena tadašnji su parfumeri posezali za neuobičajenim sadržajima. Pa možemo čitati kako su se nekada u stvaranju mirisnih kombinacija koristile čak i izlučevine kako ljudske tako i životinjske, od urina, znoja do povraćotine. Srećom danas je to nezamislivo, a gotovo sve esencije su sintetske, proizvedene u laboratoriju.
No, to ne znači smo odmakli od svakakvih mogućih mirisnih kombinacija zadovoljavajući kako vlastite, tako i zahtjeve konzumenata. U Hrvatskoj Parfemskoj Kući potvrđuju da je korištenje netipičnih mirisa u parfemskoj industriji itekako prisutno. Mirisi hrane visoko su na listi želja, od onih uobičajenih nota citrusa, vanilije, čokolade, pa do nevjerojatnih mirisa pizze, šunke ili roštilja. Sve se to može pronaći na tržištu i da, ima svoje kupce. Ima još neobičnih kombinacija na popisu kaže nam parfumer Tomislav Vrbanec iz Hrvatske Parfemske Kuće pa izdvaja sada već posve prihvaćen miris kože, sve traženiji miris dima i zemlje, do ekstremnih mirisa poput dima cigareta, plavog sira pa čak i spolovila.