Napredak umjetne inteligencije očituje se u raznim sferama - od zabave, glazbe, preko zdravstva i znanosti, pa sve do fizičkog izgleda. Čini se da su društvene mreže najviše pogođene. Danas je postalo teško razlikovati što je stvarno, a što proizvod AI-ja. Ovo je samo jedan primjer...
S ružičastom kosom, mačkastim očima i istaknutim dekolteom, Aitana Lopez (25) tip je modela koji može prodati sve. Njezin Instagram račun, koji ima gotovo 200.000 pratitelja, prikazuje je u odjeći brendova poput Victoria's Secreta, Brandy Melvillea i Guessa.
Za svoj posao modela navodno zarađuje do 10.000 eura mjesečno, piše The Telegraph. Na Fanvueu, kreatorskoj platformi, obožavatelji mogu platiti privatni sadržaj i razmjenjivati poruke s njom. "Spremna za vikend u kožnoj odjeći božice", najavljuje u jednom nedavnom opisu.
Ne žali se, nikad nije bolesna, radi 24/7...
"Što mislite, koja riječ najbolje definira moju osobnost ili stil?" upitala je pratitelje. Što kažete na "izumljeno"? Najbolja stvar kod López, sa stajališta njezinih šefova to je što ona ne postoji. Iako mjesečno zarađuje 10.000 eura, López uopće ne mora biti plaćena.
Radi po cijele dane i noći, nikad ne ide na odmor, ne razbolijeva se i ne žali se. Ona je samo spoj piksela i mašte. Njezini tvorci, španjolska tvrtka The Clueless, zamislili su je kao rješenje za neučinkovitost suočavanja s ljudskim modelima.
"Počeli smo analizirati kako radimo i shvatili da su mnogi projekti stavljeni na čekanje ili otkazani zbog problema koji su izvan naše kontrole”, rekao je Rubén Cruz, osnivač agencije, u intervjuu za Euronews.
AI modeli postaju veliki biznis
"Logika je jasna: zašto se baviti temperamentnom stvarnošću kada se možete osloniti na savršenu sliku? Učinili smo to kako bismo mogli bolje živjeti i kako ne bismo ovisili o drugim ljudima koji imaju ego ili koji jednostavno žele zaraditi puno novca pozirajući", objašnjava Cruz.
López je samo jedna od tisuća AI influencera i modela koji brzo postaju veliki biznis. Digitalne zvijezde kao što je López prisutne su već neko vrijeme. "AI kreatori prošli su mjesec ostvarili 15 posto našeg prihoda što je zaista impresivno", kaže Will Monange, suosnivač Fanvuea.
Međutim, kritike stižu sa svih strana. Komentari ljudi na društvenim mrežama govore kako bi ovaj potez mogao imati negativan utjecaj ne samo na budućnost ove vrste posla, već i na percepciju savršenstva i izgleda kod mlađih generacija.