VODITI tvrtku ne znači samo profitabilno poslovati, već i uspostaviti kulturu suradnje i zajedništva koja motivira na timski rad. Jedan od načina kojim se to ostvaruje je i nošenjem uniformi na poslu. Zaposlenici se tako smatraju jednakima i jača se osjećaj pripadnosti kolektivu i tvrtki s kojom dijele ciljeve i vrijednosti koje ona njeguje.
Odraz profesionalnosti
Istraživanja su pokazala razne pozitivne strane nošenja uniforme. Primjerice, kod zaposlenika koji nose uniforme povećava se produktivnost. Također, klijenti više vjeruju zaposlenicima koji su odjeveni u uniforme jer odražavaju veću profesionalnost i ozbiljnost, a i lakše ih je uočiti i prići im, što se također pokazalo u studijama.
Hrabra promjena u A1 Hrvatska
Kako bi svojim zaposlenicima pružila uniformu u kojoj će se osjećati ugodno cijele godine i istovremeno predstavljati brend, tvrtka A1 Hrvatska odlučila se na hrabar potez. Objavili su natječaj pod nazivom Ti kreiraš kako bi mogli odabrati savršenu uniformu za svoje zaposlenike; praktičnu, modernu i udobnu. Dobili su 47 rješenja koja potpisuju 32 dizajnera ili dizajnerska tima koje je stručni žiri trebao pomno promotriti i odabrati finaliste.
U stručnom žiriju bili su i zaposlenici A1 poslovnica koji će uniformu i nositi stoga vrlo dobro znaju što je najvažnije - praktičnost, kreativnost, atraktivnost. Odabrani finalisti koji su se istaknuli među pristiglim rješenjima su Nives Dravinec, Robert Sever i Sara Lončarić, svatko sa svojom specifičnom kreativnom idejom.
Zanimljivi rukavi na uniformi koja se sviđa svima
Sara Lončarić, već šest godina prisutna je na hrvatskoj dizajnerskoj sceni sa svojim brandom Blackpearl. Iako je oduvijek htjela biti znanstvenica, nakon što je završila Školu primijenjene umjetnosti i dizajna, shvatila je da ju jako zanima konstrukcija odjeće. Smatra kako prvo treba znati konstruirati, da bi se moglo dizajnirati.
Sarin dizajn specifičan je po konstrukcijski dorađenim krojevima koji izgledaju jednostavno i čisto, a voli posvećivati pažnju i detaljima, posebice rukavima čineći ih voluminoznima ili im dodajući manžete i trake. Za zaposlenike u prodajnim centrima A1 Hrvatske Sara je predložila zanimljive dvoslojne rukave.
“Inače je rukav jako dosadan, ali kada mu se posveti malo više pažnje, pruža velike mogućnosti. Tako sam predvidjela dvije mogućnosti, duži ili tri četvrt, ali naglasak je na tome da je manžeta nešto veća od standarda i postignuta je dvoslojnost. Uz to, odlučila sam odstupiti od ‘standarda’ pa sam tako dodala i široku blendu za kopčanje, veće kragne i gumbe, a krajnji mi je cilj bio dizajnirati poslovnu odjeću koja će pružati ugodne radne trenutke i učiniti zaposlene lako prepoznatljivima u radnom prostoru”, otkriva Sara.
Odjeća koja se sviđa i zaposlenima i klijentima
Sara je htjela osmisliti dizajn koji će se svidjeti i zaposlenicima i klijentima, a da pritom jednako dobro stoji i ženama i muškarcima jer je dizajniranje poslovne odjeće kompleksnije od svakodnevne s obzirom na to da se treba svidjeti mnogim ljudima koji će je svakodnevno nositi.
“Najteže je uvijek postići to da svima stoji i da se svima svidi, a ja sam htjela i da se svidi i klijentima koji dođu u prodajni centar. Nisam htjela da to bude samo uniforma, htjela sam da bude poslovna odjeća koja će se svidjeti i klijentima i zaposlenima - to mi je bilo najteže uskladiti, odnosno postići neku zlatnu sredinu”, govori Sara o najvećim izazovima s kojima se susrela.
Održivost u stvaranju bezvremenske odjeće
Htjela je da odjeća za zaposlenike i zaposlenice bude ujednačena jer su joj principi ravnopravnosti izrazito važni. Baš kao i održivost u smislu stvaranja odjeće koja je bezvremenska i dugo će trajati, a njezini vlasnici je s ponosom godinama nositi.
Dodatni poticaj za prijavu na natječaj Sari je bila suradnja A1 Hrvatske i Naftaline, domaće snage tekstilne industrije: “Kad sam čula da će A1 Hrvatska surađivati s Naftalinom, to me dodatno privuklo da se prijavim na natječaj. S Naftalinom sam ranije radila na izradi uniformi za jedan hotel na Hvaru i cijeli je proces protekao jako uspješno. Jako mi je važno da se dobro razumijemo i da tvrtka koja je uključena ima puno iskustva”, ističe Sara i pritom dodaje kako obožava ovako velike projekte gdje ima puno uključenih ljudi jer voli timski rad.
Briga o zajednici kroz suradnje s domaćim kreativcima i industrijom
U Naftalini trenutno traje izrada prototipova na temelju rješenja triju finalista, a jedno od njih na kraju će postati nova službena odjeća A1 Hrvatska.
Suradnja A1 Hrvatska i Naftaline dio je programa održivosti Čini pravu stvar kojim A1 Hrvatska promiče ekološki prihvatljive, učinkovite i održive načine rada i života. U sklopu programa želi se dati dodatni poticaj malim i srednjim poduzećima, obrtima i malim tvrtkama. Velika kreativna i poslovna snaga krije se u ovakvim suradnjama kojima se pokazuje briga o zajednici, zaposlenicima i svijest o važnosti zajedničkog djelovanja za razvitak boljeg društva.
Pobjednički dizajn koji će se šivati u Naftalini odabrat će žiri koji je birao i finaliste, a njegova članica Nikolina Vratić, koja radi kao prodajna savjetnica u A1 Hrvatska, kaže kako će biti vrlo teško: "Nakon što sam vidjela sva tri prototipa, ali i isprobala ih, mogu samo reći vau! Bit će mi teško odlučiti se za jedan od njih. Radujem se trenutku kada ću uskočiti u svoju novu uniformu", istaknula je Nikolina.
Iz tvrtke A1 Hrvatska poručuju kako se natječajem Ti kreiraš dala prilika da se zajedničkim snagama stvori kvalitetan, domaći proizvod koji nije samo odjeća za posao. On je odraz brenda i njegovih vrijednosti, a to je društveno odgovorno poslovanje koje se bavi potrebama svojih zaposlenika, ali i čitave zajednice.
Sadržaj donosi Index u suradnji s A1 Hrvatska te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.