ŠVEDSKI startup Oumph! napravio je burger za koji tvrde da ima okus ljudskog mesa, a kampanja za burger nagrađena je na marketinškom festivalu u Cannesu.
Burger je napravljen od soje, gljiva i pšeničnog proteina te biljnih masti i mješavine različitih začina. Razvijen je za Noć vještica prošle godine u Stockholmu i tad je reklamiran kao "najstrašnija plant based hrana ikada". "Nijedan čovjek nije ozlijeđen prilikom izrade ovog burgera", glasila je tad reklama koja je privukla mnogo pozornosti. Cilj kompanije je potaknuti ljude da mijenjaju načine prehrane.
Okus ljudskog mesa su postigli, kažu, nakon opsežnih istraživanja.
"Razvili smo ga u tren oka"
Burger se sad ponovno našao u fokusu javnosti zbog reklamne kampanje koja je nagrađena srebrnom medaljom na prestižnom svjetskom festivalu Cannes Lions. Agencija za oglašavanje LOLA MullenLowe stoji iza te marketinške kampanje i kaže da je njen cilj uvjeriti mesojede da biljna hrana može replicirati okus bilo kojeg mesa.
"Razvijanje biljnog burgera koji ima okus ljudskog mesa bilo je uzbudljivo i pomalo zastrašujuće, a onda je nevjerojatno uzbudljivo bilo i pobijediti s kampanjom u Cannesu", rekao je za strane medije Anders Linden, suosnivač Oumpha.
"Ovaj burger razvili smo u tren oka, čim smo znali kakav okus i teksturu tražimo. Ovo je naš ultimativni i čudan način da pokažemo da je moguće stvoriti bilo koju vrstu hrane koristeći samo biljke", dodao je.