Instagram je mnogima postao neprepoznatljiv: "Ovo više nije ono što smo imali"

Foto: Instagram

KORISNICI Instagrama kažu kako žele natrag svoju staru aplikaciju. Sjedeći u hotelskoj sobi u petak, Tatiana Bruening otvorila je telefon i dodirnula ikonu Instagrama. Otkako ga je posljednji put otvorila, njezin Instagram feed ažuriran je na format preko cijelog zaslona. Svaka objava ispunila je cijeli zaslon, a videozapisi su se reproducirali u petlji. Više nije mogla vidjeti sljedeću fotografiju ili video ako nije prešla do njih.

Umjesto objava prijatelja, Bruening je bila preplavljena oglasima, kao i kratkim videozapisima (reels) od ljudi koje ne prati. Smatrala je da su promjene učinile aplikaciju neprepoznatljivom. Tada je objavila post koji će uskoro postati viralan: "Učinite Instagram ponovno Instagramom."

"Bila sam frustrirana. Ovo nije Instagram kakav smo imali. Postao je čudan", rekla je Bruening za The Wall Street Journal.

Sestre Kardashian su podijelile poziv na potpisivanje peticije

Kim Kardashian i Kylie Jenner, koje imaju 326 milijuna, odnosno 361 milijun pratitelja u aplikaciji, među brojnim su korisnicima koji su podijelili objavu Bruening koja poziva ovu platformu da prestane pokušavati biti TikTok.

Bruening je također pokrenula peticiju uz objavu. Potpisalo ju je više od 165.000 ljudi iz više od 30 zemalja, prema web stranici Change.org.

Reels, videozapisi u petlji u stilu TikToka, predstavljeni su 2020. godine i od tada su preuzeli Instagram. Direktor Instagrama Adam Mosseri najavio je planove za davanje prioriteta ovim kratkim videozapisima još u lipnju 2021. i ponovio plan u utorak unatoč negativnim reakcijama. Aplikacija je prije nekoliko mjeseci počela testirati novi feed koji prikazuje fotografije i videozapise na cijelom zaslonu, a koji je trenutačno dostupan samo ograničenom broju korisnika.

Promjena feeda je samo dio problema

Promjena sučelja Instagrama samo je dio problema. Veću zabrinutost, koja sugerira da bi ovo moglo potrajati dulje od nezadovoljstva prijašnjim promjenama dizajna, izaziva kritika da se stari Instagram, pun prijatelja, zamjenjuje TikTokovim klonom prepunim stranaca.

Mosseri je rekao da Instagram usmjerava pozornost na zabavu i kreatore sadržaja te da se prijatelji sada češće pojavljuju u pričama - kratkim objavama fotografija i videa koji se nalaze izvan glavnog feeda - i izravnim porukama.

Iako se aplikacija usmjerila prema videu, Mosseri je uvjerio korisnike da fotografije neće nestati i da će pokušati zadržati sadržaj prijatelja na vrhu feeda. "Ali također ćemo se morati razvijati, jer se svijet brzo mijenja i mi ćemo se morati mijenjati zajedno s njim", rekao je Mosseri u svom videu.

Meta kaže da će se Instagram nastaviti razvijati

Glasnogovornica matične kompanije Instagrama i Facebooka, Meta Platformsa, rekla je da će se aplikacija nastaviti razvijati: "Svjesni smo da promjene u aplikaciji mogu biti privremene prilagodbe i želimo pričekati kako bismo bili sigurni da smo to učinili kako treba.

Vjerojatno još nemate ovo novo sučelje feeda preko cijelog zaslona, ali možda poznajete nekoga s ovim ažuriranjem.

Chelsea Mack, 25-godišnjakinja koja živi u Montrealu, dobila je ažuriranje u lipnju. Kaže da je novi format promijenio njezine navike u aplikaciji. Običavala je skrolati po platformi nekoliko puta dnevno po 10 minuta ili više. Sada koristi aplikaciju po tri minute prije nego što se sadržaj osoba koje ona prati učini previše nametljivim.

A budući da se vrste sadržaja u njezinom feedu mijenjaju, često od svojih prijatelja koji su također dobili ažuriranje čuje da nisu vidjeli njezine objave. Ona smatra da bi okretanje Instagrama prema TikToku moglo ostaviti prostora za novu konkurenciju među aplikacijama za dijeljenje fotografija koje su usmjerene na prijatelje, kao što je popularni BeReal.

Korisnici koji testiraju sadržaj preko cijelog zaslona ne mogu isključiti ovu funkciju, ali mogu odabrati drugi feed za skrolanje. U ožujku je Instagram predstavio Following feed, koji prikazuje samo objave s računa koje korisnik prati, te Favorites feed, koji prikazuje objave s odabranih omiljenih računa.

"Ljudi koriste platforme iz različitih razloga i čini se da će Instagram izgubiti razlog za korištenje aplikacije", rekla je Jayne Charneski, osnivačica Front Row Insightsa, agencije za istraživanje navika potrošača.

Smjena generacija

Problem bi se mogao pripisati smjeni generacija, smatra Charneski. Milenijalci su odrasli objavljujući odabrane fotografije, dok se mlađa generacija Z navikla na FaceTime videopozive.

"Zadovoljni su ležernim videosadržajem, zbog čega je nastao TikTok. A sada se čini gotovo kao da Instagram forsira ovaj etos generacije Z kod starije publike", rekla je Charneski.

Ako vas nerviraju promjene u feedu na Instagramu, postoje koraci koji bi mogli pomoći.

Following i Favorites feedovi omogućuju korisnicima da vide samo sadržaj osoba koje izravno prate ili 50 korisničkih računa koje su sami odabrali. Following feed prikazat će sadržaj kronološkim redom, što je aspekt ranog Instagrama za koji mnogi korisnici kažu da im nedostaje.

Ako želite svoj feed Following učiniti primarnim feedom u aplikaciji, razmislite o tome koga pratite. Alternativno, da biste se vratili gledanju fotografija u uskom krugu bliskih prijatelja, možete ih dodati u svoj feed Favorites. Dodirnite logotip Instagrama u gornjem lijevom kutu aplikacije i otvorite padajući izbornik za prebacivanje na feed Following ili Favorites.

Još jedan savjet: ako ne želite vidjeti predložene objave na svom feedu, možete ih sakriti iz svog na 30 dana tako da dodirnete tri točke pored sadržaja.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.