U posljednje dvije godine The Joe Rogan Experience zauzima prvo mjesto na Spotifyevim podcast ljestvicama. Počelo se činiti da je nezaustavljiv, ali onda ga je krajem rujna s trona skinula neočekivana izazivačica - 22-godišnja apsolventica na Sveučilištu u Miamiju, piše Slate.
Djevojka nije osobito poznata, niti je njezin podcast Hot Mess posebno zanimljiv. Ipak, ako pogledate Spotifyevu internu metriku, emisija je trenutačno popularnija od The Dailyja New York Timesa, Fallonovog i Colbertovog Strike Force Fivea i NPR News Now. To je podvig za koji bi većini podcastera trebale godine da ga postignu, ali njezina je emisija dospjela na broj 1 za manje od tjedan dana. A tko stoji iza ovog megauspješnog podcasta? Alix Earle.
Za neupućene, Earle je influencerica u usponu koja koristi svoj podcast za raspravu o problemima svog života na koledžu iz više klase. Ako nikada niste čuli za nju, nije ni čudo, jer oni koji na portalu saznaju tko je ona potpuno su izvan njezine ciljane publike. A osim toga, Earle zapravo ne radi ništa. Ona nije glumica ili umjetnica, ili pjevačica.
Pojedinosti njezina života nisu osobito evokativne, a iako njezino obiteljsko stablo ima slabašnih veza s tabloidima, Earle nema nimalo. Stoga, u čemu je tajna? Earle je plavokosa, konvencionalno privlačna, relativno zanimljiva kada govori u kameru iPhonea i očito je povezana s onom vrstom vladara društvenih medija koji su sposobni izvući mnogo iz toga.
S 22 godine ima 6 milijuna pratitelja na TikToku, 3 milijuna pratitelja na Instagramu, dečka koji igra za Miami Dolphins i, barem na papiru, iznimno uspješan podcast u kojem objašnjava kako njezin život nije tako lagan kao što se čini.
Earle slijedi princip koji su uvele stotine influencera prije nje
Alix Earle rođena je 2000. u New Jerseyju u obitelji bogatog građevinskog mogula. Studirala je poslovnu administraciju i počela je objavljivati videozapise na TikToku 2020., dok je bila brucoš na sveučilištu. Velika većina njezinih ranih isječaka bili su make-up tutorijali - nanosila je mješavinu korektora i seruma na svoje lice u iščekivanju zabavne večeri u južnoj Floridi, pritom izgovarajući nekoliko fraza o prolaznom djevojaštvu.
@alixearle YAYYYY #grwm ♬ original sound - alix earle
U tom smislu, Earle slijedi princip koji su uvele stotine influencera prije nje, od kojih svi razumiju neprocjenjivu valutu povezanosti. Generacijama su zvijezde društvenih mreža koristile toaletni stol za šminku kao kabinu za ispovijed - algoritam je do vrha ispunjen ženama koje kistovima za puder kruže po obrazima dok prepričavaju tjedni niz poraza i pobjeda. Earle nije toliko različita od ostalih, pa kako je uspjela dospjeti na vrh?
Ako pitate njezine obožavatelje, reći će vam da ima sposobnost biti malo šarmantnija i prizemnija u usporedbi s prosječnom influencericom, što je doista impresivan podvig kada uzmete u obzir da izgleda poput modela, ima otmjenu socioekonomsku pozadinu i luksuzan način života koji se gotovo u potpunosti sastoji od boravka na brodovima u vodama između South Beacha i Port Royala.
"Ona omogućuje obožavateljima da polako izgrade parasocijalni odnos s njom. Ubrzo gledatelji ponovno dolaze - ne da vide je li se njezina rutina šminkanja promijenila, već da vide kako je prošla ta nogometna utakmica ili spoj", napisala je Claire Swadling za Harvard Crimson u članku koji artikulira Earleovu privlačnost.
Jednosatna proširenja njezinih TikTokova
Sve bi to moglo biti istina, ali iz nešto ciničnije perspektive, mogli biste također tvrditi da je Earle ovladala umijećem bivanja strateški ranjiva, potvrđujući nekoliko nesavršenosti, a da nikada ne uništi svoj visoko tržišni status preplanule, plavokose mlade žene s dobrim životom.
Tako je u intervjuu s Howardom Sternom citirala niz TikTokova u kojima je elaborirala svoju borbu s cističnim aknama, uz fotografije krupnih crvenih pukotina na svom licu, kao ključnu za njezin viralni uspjeh. Također je rekla da je razdoblje loše kože predstavljalo njezinu "najnižu točku" u životu.
Ipak, prihvatila se važnijih tema. Earle je progovorila, s respektabilnom iskrenošću, o svojim iskustvima s povećanjem grudi i poremećajem prehrane s kojim se borila u srednjoj školi. Na drugim je mjestima kritizirana zbog odobravanja kozmetičkih proizvoda koje obično koriste crne žene, a našla se na meti kritika nakon što se navodno spetljala sa 17-godišnjakom, unukom Donne Karan.
Što nas vraća na Hot Mess, podcast koji je Earle pokrenula sredinom rujna, a koji je, prema svakoj razumnoj kritičkoj procjeni, težak za slušanje. Epizode su dostupne na Spotifyu i YouTubeu i zapravo su jednosatna proširenja njezinih TikTokova.
U epizodi pod naslovom Moja noćna mora iz sestrinstva, Earle, umotana u jastučastu ljubičastu trenirku, sjedi na svom krevetu s kutijom Cheez-Itsa i priča o tome kako nije uspjela ući u enklave života u sestrinstvu kad se pojavila na kampusu kao 18-godišnjakinja.
Slično kao što govori o svom problemu s aknama, prepričava ovu poniženost s traumom koju biste očekivali od političke izbjeglice. Cijela produkcija podcasta je upadljivo šaljiva i snimljena bez pravog scenarija ili teme. Alix Earle je samo Alix Earle, što je središte njezine slave.
Je li riječ o plasiranom proizvodu?
Hot Mess trenutno se smjestio na 3. mjesto Spotifyeve ljestvice podcasta. Za mene je to najbolji dokaz koji imamo da Alix Earle pripada paralelnom svemiru slavnih - onom koji djeluje u vlastitoj zatvorenoj zoni gdje je Earle sudac, porota i krvnik.
No, radi li se o slučajnosti? Earle se pojavila u kulturi tako potpuno formirana - legendarna "it djevojka" s TikToka, da je teško ne posumnjati da iza kulisa postoji veća moć koja stvara brojke. Nick Quah, koji pokriva industriju podcasta za Vulture, primijetio je da je Earle jedna od prvih zvijezda koja je potpisala ugovor s Unwell Networkom, audio tvrtkom koju je osnovala druga plavokosa žena po imenu Alex Cooper, koja je domaćin dugovječnog i opipljivije uspješnog podcasta Call Her Daddy.
Call Her Daddy posjeduje oštar fokus koji Hot Mess nema, Cooper je koristila svoju platformu kako bi govorila o svom seksualnom životu, što ju je nagradilo ogromnom bazom slušatelja i trogodišnjim ugovorom od 60 milijuna dolara sa Spotifyem. Earleina bliskost s Cooper, a time i njezina bliskost sa Spotifyem, sigurno joj je mogla otvoriti put prema uspjehu.
"Položaj na grafikonu nije precizan pokazatelj mnogo toga. Sada je visoko na Spotify ljestvicama, ali negdje u sredini na Appleovoj ljestvici, a važnija stvar je plasman tijekom vremena. Druga je stvar ako njezina emisija mjesecima stoji u Top 10. Nemamo dovoljno podataka da bismo sugerirali da je njezin podcast zapravo masivan ili popularan. Ali ona je u ovom trenutku usklađena s pravim ljudima sa Spotifya", objasnio je Quah.
Za to vrijeme Earle ulazi u tradicionalnije krugove slave - one koji postoje izvan prolaznih i iluzornih etera TikToka i Instagrama. Intervjuirali su je Elle i Rolling Stone, publikacije čiji su je novinari pokušali, ali nisu uspjeli, natjerati da kaže bilo što zanimljivo ili introspektivno. Sve to djeluje pomalo krivotvoreno i premda projekt Alix Earle ima toliko resursa, ipak je njezin brend ostao neutralan.