I OVOGODIŠNJE izdanje tokijskog salona u središtu pozornosti ima napredne tehnologije, kao ključ daljnjeg razvoja automobilskog prijevoza u sferi sveprisutnih ekoloških stremljenja. No ove godine ima jedna bitna razlika, a to je da su Tokyo bojkotirale gotove sve nejapanske marke.
Upravo tako, ostatak svijeta prepustio je tokijski salon domaćim brandovima. Svojevrsno otkazivanje nastupa poklopilo se ne samo sa sveprisutnom krizom, već i trendovima najavljivanim proteklih sezona.
Naime, Kina se izdigla kao proizvođač automobila, ali i kao veće tržište puno otvorenije za strane brandove. U ovom potonjem je već pretekla Japan, koji će tekuću poslovnu godinu dočekati s padom tržišta od 8,5%, odnosno s prodajom od oko 4,3 milijuna vozila.
Također, Japan će Kini uskoro prepustiti i poziciju najvećeg svjetskog proizvođača automobila, čime postaje očigledno kako najmnogoljudnija zemlja svijeta postaje glavni fokus globalne auto-industrije. I upravo stoga Tokyo proživljava teške dane, dok istovremeno kineski saloni postižu impresivne posjete, ali i premijere. Sjetimo se samo šangajske (svjetske) premijere nove Porsche Panamere.
I takav oslabljen, Tokyo Motor Show ima što ponuditi. Alternativni pogoni i tzv. zelene tehnologije su u prvom planu, a svatko se trudi pokazati i više no što u ovom trenutku može ponuditi. Po svemu sudeći Toyota će ostati hibridni predvodnik s Priusom koji je do sada prodan u 1,4 milijuna primjeraka, a godišnja naklada hibridnih Toyota bi trebala biti i do 600.000 primjeraka. Istovremeno, na tržište će do kraja godine stići Toyota Sai, još jedan hibridni model.
Konkurencija ne miruje, pa tako Honda, drugi najveći japanski proizvođač, osim razvoja pogona s gorivim ćelijama nastavlja paralelno razvijati plug-in hibride.
Nissan je predstavio produkcijski hibrid Leaf, a prema riječima Carlosa Ghosna planira se u potpunosti prebaciti na razvoj baterija, kao osnovnog izvora (alternativnog) pokretačke energije.
On u struji vidi budućnost, a procjenjuje kako će do 2020. godine čak 10% vozila imati električni pogon. Osim spomenutog Nissan će lansirati električnu verziju modela NV200, a potvrđen je i dolazak potpuno električnog Infinitija.
Međutim, nakon svega viđenog i rečenog pažnju puno više privlače neka druga vozila. Naravno, u pitanju su sportaši, predvođeni Lexusovim novim bolidom. Duhovni nasljednik četiri godine stare studije zadržao je poznato ime, a najkraće rečeno donosi ono najbolje što autoindustrija može ponuditi.
Sretnici koji su ga isprobali uspoređuju LFA s trkaćim bolidom. 4,8 V10 motor razvija 560 KS, omogućuje sprint do 100 km/h za 3,7 sekundi, a u atraktivnom Lexusovom coupeu isporučuje se po cijeni od 375.000 USD. Proizvodnja je limitirana na svega 500 primjeraka.
U veljači iduće godine na tržište dolazi Honda CR-Z, još jedan sportaš temeljen na studiji. Premda se očekuje hibridna propulzija, Hondin atraktivni coupe ponudit će puno užitka u vožnji, djelomično zahvaljujući ručnom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa.
I istu kategoriju možemo ugurati i ToyotuFT-86. Premda u studijskom izdanju, ovaj 2+2 coupe ima sve preduvjete da dosegne serijsku proizvodnju. Pokretan Subaruovim 2.0 motorom koji pogoni stražnje kotače FT-86 na cestu bi trebao stići 2011. godine.
Još jedan klasik japanske škole predstavlja se u osvježenom izdanju. Nissanov bolid GT-R uz decentne estetske zahvate donosi unaprijeđeni ovjes, preinake ispuha i ugradnju novog difuzora. Prodaja starta 7. prosinca, a uključuje i revidiranu SpecV verziju.
Dotaknimo se i Lotusa, jedne od tri europske marke prisutne u Tokiju. Ime mu je Exige Stealth, u Europi komercijaliziran pod imenom Scura, a donosi unikatnu nijansu mat crne boje karoserije. Proizvest će se svega 35 primjeraka.
I završimo s još jednim konceptom. Nissan Land Glider već smo predstavili, a radi se o superlaganom hibridu automobila i bicikla. Tandem stil sjedenja omogućava povoljniju aerodinamiku vozila, performansama doprinosi mogućnost naginjanja u zavoju i perolaka gradnja, dok je pogon električni. I da, punjenje baterija odvija se bežičnim putem.
Sve nabrojeno jasno ukazuje kako je japanska autoindustrija spremno dočekala nove trendove, pa čak i postavila neke nove. Predvodnik ekoloških stremljenja usprkos slabljenju domaćeg tržišta i sveprisutnoj recesiji ne odustaje od ulaganja, a time i težnje da se u korijenu zaustavi kineski pokušaj dominacije na azijskom tržištu.