JAPANSKA tvrtka za kozmetiku i proizvode za čišćenje Kao zaustavila je promotivnu kampanju za deterdžent za rublje nakon što je shvatila da bi slogan #beWHITE ("budi bijel") mogao predstavljati problem.
Tvrtka je tim sloganom aludirala na nazive japanskih poduzeća koja dobro postupaju sa svojim radnicima ("bijeli kigyo") i koja postupaju loše ("crni kigyo"). Svrha je bila potaknuti obitelji da budu "dobra tvrtka" tako što neće svaliti sve kućanske poslove na jednu osobu.
Međutim, nakon što je pokrenuta reklamna kampanja unutar tvrtke je signalizirano da bi slogan #beWHITE mogao biti protumačen kao rasistički što bi moglo dovesti i do optužbi za rasizam.
"Htjeli smo potaknuti ljude da sudjeluju u kućanskim poslovima, ali se na engleskom fraza 'budi bijel' može drukčije protumačiti", rekao je za AFP Yoshiki Aoyama, glasnogovornik tvrtke Kao. Dio japanskih građana nije dobro primio odluku o prekidu reklamne kampanje pa se na društvenim mrežama mogu vidjeti komentari da je autocenzura otišla predaleko.