STVARI su se promijenile preko noći i promijenile su se nagore. Donedavno ste dolazak ljeta u medijima mogli prepoznati po velikom broju fotografija razgolićenih kupačica na domaćoj obali. Slike turistkinja u toplesu pojave se u pravilu svaki puta kada se objavi bilo kakva vijest vezana za more, broj turista, vrućine ili zabave koje se odvijaju po klubovima u većim turističkim središtima.
Ponekad nije ni bitno je li sama vijest konkretno povezana s kupanjem, plivanjem, turistima ili tulumima. Fotografije sisa i guzica pratit će i naslove kao što su „Početak turističke sezone obilježio porast nesreća na hrvatskim prometnicama“ ili „Rak kože valja otkriti što ranije“ jer ništa ne promovira upozorenje „vozite opreznije“ kao fotografija sisate i nauljene Čehinje koja brčka noge u plićaku.
Fotografije Berniea Ecclestonea i Giorgia Armanija uništile su nam sjećanje na slike sisatih Čehinja
I to je u sasvim prihvatljiv način da nam privuku pažnju na manje zanimljive naslove kojih smo se zasitili jer u prosjeku se pojavljuju svakog dana od početka pa sve do kraja turističke sezone. Možete to pripisati nedostatku inspiracije ili sezoni kiselih krastavaca, ali svake je godine isto.
I kao da svi nismo siti utovljenih i debeloguzih političara koji su očito naumili prisiliti nas da idućeg ljeta prosječni Hrvat izgleda barem dvadeset kila mršavije, netko kao da nas namjerno želi deprimirati fotografijama ocvalih modnih dizajnera i poduzetnika koji pohode našu obalu u potrazi za „mladim mesom“. Fotografije Berniea Ecclestonea i Giorgia Armanija uništile su nam sjećanje na slike sisatih Čehinja koje se obožavaju brčkati u našem moru. A čak i kad se pojavi neka zgodna turistkinja najčešće ju viđamo u zagrljaju starih pretjerano osunčanih plejboja sa tenom Georga Hamiltona, bijelim blago raskopčanim košuljama i lažnim keramičkim osmijehom.
Već ionako demotivirani Hrvat otvara novine i nakon petnaestak stranica zlogukih vijesti očekuje da će naići na tu jednu sisatu Čehinju koja će mu barem malo uljepšati dan, a kada ono… Otromboljeni Giorgio Armani i njegov minijaturni pajdo Bernie Ecclestone u potrazi za novom suprugom koja će morati izdržati tih nekoliko godina prije nego, ako ima sreće, naslijedi dio njegovog bogatstva ili u medijski popraćenom razvodu izvuče barem dio onoga za što je toliko naporno i mučno radila.
I što će napaćeni Hrvat nego zazvati Svevišnjeg i poviknuti: „Eli! Eli! Lama azavtani… Mora li se ova prokleta kriza odraziti na baš svaki aspekt naših života“?
Čak štoviše, poznati seks simboli poput Lennya Kravitza ostaju u sjeni starih mrcina koje su odlučile uroniti svoj obješeni skrotum u plićak i upropastiti nam ovu sezonu snažnim i nemilim mentalnim slikama. „Lenny Kravitz šetao Zagrebom, ali pustite tu priču jer Bernie kupuje sir na trogirskoj tržnici“.
I taj se cirkus svakodnevno prati
Stvar je toliko izmakla kontroli da se i kvaliteta turističke ponude u pojedinim zemljama ove regije mjeri po broju starih poznatih prdonja. Nešto u stilu „Srbi imaju Cavallija, a mi Berniea i Giorgia, ergo, kod nas je bolje“. Jedna lešina = osrednja turistička sezona. Dvije lešine = dobra turistička sezona. Tri lešine = pun pogodak.
Vratite nam sisate i nauljene Čehinje.