Youtuber Stanley Chen iz Sydneyja napravio je eksperiment nakon lošeg iskustva koje je imao radeći za jedan restoran koji je tvrdio da je njegova hrana svježa, ali je umjesto toga bila napravljena tjedan dana ranije. Naime, za samo sedam dana organizirao je otvaranje vrhunskog restorana s pet zvjezdica. No, to je bila laž i, umjesto vrhunske hrane koju su gurmani očekivali, jeli su najobičnije instant ramen rezance. Njega je zanimalo hoće li ih uspjeti zavarati.
Napravio je lažnu web stranicu restorana
Chen je napravio profesionalne fotografije instant rezanaca u svom dvorištu, a zatim i web stranicu na kojoj je najavio otvaranje luksuznog restorana. Nazvao ga je Nise Janagaru Ramen. U svom videu je objasnio da je Janagaru poznati restoran u Japanu, a "nise" je japanska riječ za lažnjak.
Youtuber je zatim poslao e-mailove influencerima te ih pozvao u restoran da besplatno probaju jela koja su bila u ponudi. "Upravo sam poslao hrpu poruka osobama iz javnog života. Rekao sam im da smo mi stvarno otmjeni restoran za koji očito nitko nije čuo", rekao je u svom videu.
Kontaktirali su ga influenceri
"Dakle, upravo ćemo saznati hoće li influenceri objavljivati o restoranu koji ne postoji", rekao je kroz smijeh Stanley. Nakon što je napravio i TikTok stranicu restorana, počeli su ga kontaktirati influenceri u želji da rezerviraju mjesto. "Imam više od 500 tisuća pratitelja. Mislite li da je to dovoljno?" upitao ga je jedan influencer.
Na dan otvorenja gosti su se okupili ispred restorana i čekali satima da uđu, a red je bio dugačak. "Bilo je 100-tinjak ljudi u redu, a 30 ih je već bilo unutra", rekao je youtuber. Rekao im je da restoran ima tradiciju dugu sedam godina i da ga je otvorio njegov djed.
Kuhari i konobari su ustvari bili njegovi prijatelji
Njegovi najbliži prijatelji glumili su konobare i kuhare. "Mi smo poseban ramen restoran i ne poslužujemo tradicionalni jelovnik. Mi određujemo što ćete jesti na temelju vaše aure", pričao je Chen dok su njegovi prijatelji umirali od smijeha u kuhinji. Predstavljao im je jela čudnih naziva, a gosti nisu bili svjesni da jedu najobičniji ramen.
"Bila je sjajna atmosfera. Gosti su govorili: 'Ovo je tako otmjeno', 'Super novo iskustvo', bili su i više nego zadovoljni", rekao je. DJ je puštao laganu glazbu, zvukove iz prirode i cvrkut ptica.
"Za ovakvo iskustvo dao bih dosta novca"
"Nikad nisam ovakvu hranu probao", "Okus je divan, jedinstveno iskustvo", hvalili su hranu influenceri. Jedan je čak rekao da mu ne bi bio problem izdvojiti 80 dolara (oko 50 eura) za ovakav luksuz.
Kada je objavio video javno, tada su influenceri shvatili da su prevareni. No, kako kaže Chen, nisu bili ljuti jer nisu ni platili hranu. Njegovi pratitelji bili su oduševljeni njegovim "društvenim eksperimentom", kako su ga nazvali.
"Dobar marketing"
"Eto što je dobar marketing", napisao je netko u komentarima. Jedan od influencera rekao je da mu je odmah sve bilo sumnjivo, ali da nije želio on prvi istupiti i reći da nešto nije u redu s restoranom.