ŠTO JE potrebno da Kardashiani budu izloženi kulturi otkazivanja (cancel culture)? Nitko se ne udvara javnom mnijenju kao obitelj iz reality showa. Pet sestara i njihova moćna mama Kris Jenner zajedno imaju više od 1.8 milijardi pratitelja na Instagramu i poslovne pothvate koji obuhvaćaju industriju zdravlja, mode, ljepote, alkohola, hrane i tehnologije.
S velikom slavom dolazi i intenzivno preispitivanje. Kardashiani su bili izvrgnuti i tome. Međutim, dok su njihovi kolege zauvijek ostali obilježeni vlastitim kontroverzama - hoće li se Will Smith ikada riješiti poveznice sa šamarom Chrisa Rocka? Ili Olivia Wilde s Don't Worry Darling dramom? - reputacija Kardashiana uglavnom ostaje nenarušena. Čak i kad smo svi užasnuti njima, piše The Independent.
Kim i Kourtney kritizirali zbog omalovažavanja klimatske krize
Početkom ovog tjedna i Kim i Kourtney suočile su se s intenzivnom kritikom zbog omalovažavanja klimatske krize i ignoriranja vlastitog utjecaja na okoliš. Najstarija od sestara, Kourtney, proglašena je ambasadoricom održivosti brenda brze mode Boohoo. To je spoj iz najgorih noćnih mora Grete Thunberg.
Povjerenstvo za reviziju zaštite okoliša proglasilo je Boohoo jednim od najmanje održivih modnih brendova u Ujedinjenom Kraljevstvu. Kourtney redovito leti privatnim avionom, a nedavno je kritizirana zbog pretjeranog korištenja vode tijekom suše.
Kim - za koju se tvrdi da je koristila svoj mlažnjak za samo 10-minutne letove - dodatno je razotkrila klimatski diskurs obitelji Kardashian rekavši časopisu Interview da ona "bira" kako će podržati okoliš. "Nitko nije biti 100 posto savršen", dodala je Kim.
Sve se to doimalo kao šamar za siromašne nacije diljem svijeta koje se bore sa stvarnim posljedicama klimatske katastrofe. Oko 30 milijuna ljudi raseljeno je zbog velikih poplava u Pakistanu, a procjenjuje se da je trećina zemlje trenutačno pod vodom.
Više od 1300 ljudi je smrtno stradalo, a među žrtvama poplava sada se šire bolesti koje se prenose vodom. Prema web stranici Our World in Data, od 2020. godine Pakistan je odgovoran za samo 0.3 posto globalnih kumulativnih emisija CO2, u usporedbi s 4.61 posto u Velikoj Britaniji i 24.56 posto u SAD-u.
Aktivisti za održivu modu optužili Kourtney da koristi vrlo stvarnu klimatsku krizu za poboljšanje vlastitog imidža
Iako Kourtney nipošto nije dužna koristiti svoju platformu za podizanje svijesti o bilo čemu, aktivisti za održivu modu optužili su je da koristi vrlo stvarnu klimatsku krizu za poboljšanje vlastitog imidža i statusa. Aktivistica Venetia La Manna kaže da se partnerstvo "čini kao satira" i "jedna od najbesramnijih kampanja greenwashinga" koju je ikada vidjela od neke modne marke.
Njezin kolega Brett Staniland, koji je prethodno prosvjedovao ispred modne revije Pretty Little Thing, kritizirao je to kao "mamac za klikove i za još veću prodaju".
"Kardashiani su kraljevska obitelj prekomjerne potrošnje i iz godine u godinu promoviraju proizvode u ime pohlepe. Čak i ako tvrde da žele spasiti svijet, surađuju s brendovima koji to očito ne žele. Jedina stvar do koje im je stalo je novac", rekao je Brett Staniland.
Osnivačica Slow Factoryja Celine Semaan kaže da Kardashiani pokazuju "nedostatak perspektive i suosjećanja, pa ne mogu djelovati kao dobri upravitelji naše zemlje i dobri ambasadori onoga što ljudska prava predstavljaju".
Bilo je dosta bijesa prema njima, ali čini se da to pomalo jenjava. Kritični naslovi trajali su dan-dva. Bilo je nekoliko desetaka viralnih tweetova. Prešli smo na druge stvari. Možda predviđajući reakciju sama Kourtney nije promovirala svoju novu ulogu u Boohoou ni na jednom od svojih računa na društvenim mrežama. Ili joj možda održivost nije visoko na popisu prioriteta? Možda takva uloga jednostavno nije vrijedna pokazivanja pred njezinih 169 milijuna pratitelja. Do kraja tjedna fanovi Kim Kardashian bili su počašćeni novom kapljicom SKIMS-a, dok je Kourtney prešla promoviranje svog nadolazećeg brenda pod nazivom lemme.
Kardashianke dugo optuživali za širenje štetnih ideala ljepote
Ova planirana šutnja prije prelaska na sljedeće lansiranje proizvoda ili naznake vijesti ključna je komponenta oklopa obitelji Kardashian protiv kritika. Kad je u ožujku na društvenim mrežama postao viralan video koji prikazuje savjet Kim poslovnim ženama ("dignite guzice i radite... čini se da danas nitko ne želi raditi"), mogul je tjednima šutio.
Kylie Jenner je šutjela 2014. dok su ljudi nagađali o njezinim sve većim usnama, čak i kad su neki mladi ljudi počeli koristiti opasne vakuumske uređaje kako bi pokušali oponašati njezin izgled u stilu uboda pčele. Kad god Kardashiani daju izjave, njihov je pristup često proračunat i odbacuje odgovornost. Dugo nakon intervjua za Variety, Kim je rekla za Good Morning America da su njezini komentari o poslu bili "izvučeni iz konteksta".
Njenu tvrdnju opovrgla je glavna reporterka Varietyja Elizabeth Wagmeister, koja je rekla da joj je postavljeno "vrlo izravno pitanje". U drugim slučajevima, one se oslanjaju na moć neznanja. U svibnju je Kim otkrila da je izgubila 16 kilograma u tri tjedna kako bi stala u haljinu Jean Louis, Marilyn Monroe za ovogodišnji Met Gala.
Kardashianke su dugo optuživali za širenje štetnih ideala ljepote, a dobrotvorna organizacija za poremećaje prehrane Beat rekla je da bi brzi gubitak težine Kim Kardashian mogao biti "vrlo privlačan onima koji su pogođeni poremećajima prehrane, koji bi to mogli smatrati inspiracijom za opasna ponašanja povezana s poremećajem prehrane".
Kao odgovor, Kim je rekla da su kritike nepravedne i da se njezina prehrana ne razlikuje od prehrane glumaca koji mršave za nadolazeću filmsku ulogu. Naizgled je bila nesvjesna nemogućih standarda ljepote koje društvo postavlja ženama.
Kardashiani su "odvojeni od stvarnosti"
Stručnjaci vjeruju kako je percepcija da su Kardashiani "odvojeni od stvarnosti" - zajedno s intenzivnim prikazom njihovih života u reality TV emisijama - ključni čimbenik njihove privlačnosti i spremnosti javnosti da previdi njihove promašaje. U traileru za novu sezonu njihove serije The Kardashians, Kim kaže da je ponižena reakcijom nakon intervjua za Variety. Ali kad počne emitiranje serijala, intervju će biti star više od šest mjeseci i poslužit će kao samo još jedan zaplet za zabavu gledatelja.
"Ne samo da se čine nezemaljski u usporedbi s nama i stoga za njih vrijede drugačija pravila, nego za mnoge njihove obožavatelje Kardashiani predstavljaju oblik bijega od stvarnosti. To je dio ljudske prirode. Volimo se maknuti iz vlastitih svakodnevnih života kako bismo uživali gledajući njihove nestašluke", kaže psihologinja dr. Sandra Wheatley.
Obožavatelji su hvalili obiteljski besprijekorni "PR stroj", odnosno impresivnu taktiku kojom Kris odvlači pažnju. Prošlog mjeseca, vijest o razlazu Kim s komičarem Saturday Night Livea Peteom Davidsonom pojavila se nekoliko sati nakon vijesti da su Khloe Kardashian i Tristan Thompson dobili drugo zajedničko dijete. Jedan korisnik društvenih medija primijetio je zgodan tajming, dodajući: "Vrag se trudi, ali Kris Jenner se trudi bolje."
Naravno, svaka od ovih taktika potkrijepljena je činjenicom da je kontroverza ključna za uspjeh Kardashiana. Oni nisu u sukobu sa svojim kritičarima - javno mnijenje je ono što im omogućuje da napreduju. Na to ukazuju i stručnjaci za odnose s javnošću poput Sophie Attwood.
"Trajna drama s trudnoćom, vezama i svađama samo dodatno potiče interes. Nije važno što Kardashiani govore ili rade - publika će nastaviti slušati, gledati i kupovati. U konačnici, oni drže ritam kretanja. I svi, iako neki pomalo nevoljko, pristaju na vožnju", zaključila je Attwood za The Independent.