SADRŽAJ na TikToku koji se fokusira na hranu i težinu promiče "kulturu otrovne prehrane" za tinejdžere i mlade, pokazuje novo istraživanje.
Istraživači sa Sveučilišta u Vermontu proučavali su 100 videozapisa, koji su uključivali oznake vezane za prehranu i težinu. Svaka od deset oznaka imala je više od milijardu pregleda kada je istraživanje počelo 2020. Kako se baza korisnika TikToka proširila, tako su značajno porasli i pregledi proučavanih oznaka.
Ovi nalazi studije alarmantni su zbog istraživanja koja sugeriraju da je korištenje društvenih medija kod mladih povezano s neurednom prehranom i negativnom slikom tijela. Prema istraživačima, sveobuhvatne poruke koje se nalaze u videima o hrani veličaju gubitak težine i prikazuju "nerealnu sliku prehrane i zdravlja" te promiču hranu kao sredstvo za postizanje mršavosti.
"Svakog dana milijuni tinejdžera i mladih ljudi dobivaju sadržaj na TikToku koji im daje vrlo nerealnu i netočnu sliku hrane i zdravlja", kaže istraživačica Lizzy Pope.
Mladi moraju početi kritički razmišljati
S obzirom na to da TikTok koristi algoritme koji korisnicima sami nude sadržaj o određenim temama, može biti teško pobjeći od toksičnog sadržaja o kulturi prehrane.
"Zaglaviti u sadržaju o mršavljenju na TikToku može biti stvarno teško, posebno za glavne korisnike platforme, a to su mladi", dodaje Pope.
Prema koautorici studije Marisi Minadeo, činjenica da su milijarde pregledale sadržaj o tjelesnoj težini na internetu govori mnogo o ulozi koju kultura prehrane igra u našem društvu.
"Moramo pomoći mladima da razviju vještine kritičkog razmišljanja, ali ono što nam je stvarno potrebno je radikalno preispitivanje načina na koji se odnosimo prema svojim tijelima, hrani i zdravlju. Ovdje se doista radi o promjeni koja će nam omogućiti da živimo produktivno, sretno i zdravo", zaključila je.