Što je DINK? Evo kako žive parovi koji imaju dvostruka primanja, a nemaju djecu

Foto: EPA

SVI smo u posljednje vrijeme vidjeli brojne objave u kojima ljudi ponosno priznaju da su ponosni "roditelji" kućnih ljubimaca. Neki s entuzijazmom dijele da su sigurni da žive najbolji život zahvaljujući tome što nemaju djece. A kad te duše nađu partnera, u igru dolazi izraz DINK.

DINK je akronim koji označava "dvostruki prihod, bez djece" (engl. dual income, no kids) i široko se tumači kao dvoje ljudi koji žive zajedno kao partneri bez vlastite djece (koju i ne planiraju imati) te napreduju u svojim karijerama i osobnom životu.

Podrijetlo pojma DINK nije poznato, navodno je riječ o izrazu skovanom 80-ih, osobito tijekom uspona kulture yuppieja. Ako ste bili obožavatelj serije Doug, emitirane 90-ih, možda se sjećate susjeda Buda i Tippija. Njihovo prezime bilo je Dink, a kreator serije Jim Jinkins potvrdio je 2016. da je njihovo prezime bilo referenca na izraz DINK o kojem govorimo.

Hoće li netko imati djecu ili neće je osobi izbor, ali DINK zajednica ponosna je na svoj izbor.

"Ja sam ponosan DINK. Moj suprug i ja smo u kasnim 30-ima i odabrali smo takav život. I, ne, nismo tipovi koji su u braku sa svojom karijerom. Oboje smo uspješni u svojim poslovima i uživamo u vezi koja sigurno ne bi bila takva da se moram brinuti o djetetu. Nismo sebični, osim u pogledu vremena koje provodimo zajedno za dobrobit naše veze", kaže Carly Caramanna za Yahoo Life.

Caramanna ističe da i ona i njezin partner vole djecu i da se druže s članovima obitelji i prijateljima koji imaju djecu.

"Zapravo, s dodatnim vremenom (i novcem) koje imamo zbog toga što nemamo vlastitu djecu, možemo stvoriti posebne veze s djecom u našim životima", dodaje.

Oboje vole putovati, a nedavno su doznali da postoji cijela zajednica posvećena uklanjanju pritisaka i stigme koji okružuju njihov životni stil.

33-godišnja mikrobiologinja i fitness trenerica Dania Casellas živi na Floridi sa svojim partnerom. Stvorili su inspirativan prostor na Instagramu za druge poput njih i dijele svakodnevne duhovite priče s kojima se susreću kao DINK-ovi.

"U ranim dvadesetima znala sam da ne želim imati djecu. Bebe me ne uzbuđuju, ali sam dobra s djecom. Blesava sam i uživam u blizini djece, no ne bih preuzela odgovornost odgajati nekoga. Rekli su mi da sam luda, sebična i da ću požaliti. Sada imam 33 godine, nemam djecu i živim svoj najbolji život", ističe.

Smatra da bi je djeca ograničila u aktivnostima u kojima uživa s partnerom i mirnom životnom prostoru koji vole. 

"Nadamo se da ćemo uskoro postati vlasnici kuće. S obzirom na trenutnu situaciju, nisam sigurna da bismo si mogli priuštiti i dom i djecu. Odrastanje je skupo", poručuje Casellas.

Pitanja koja danas ljudi uzimaju u obzir kada razmišljaju o roditeljstvu tiču se sveukupne neizvjesnosti, rastućeg duga, lošeg stambenog tržišta i situacije na tržištu rada, pa čak i klimatskih promjena.

"Ja sam zapravo jedina osoba bez djece po izboru koju poznajem izvan društvenih medija. Prijatelji i članovi obitelji oko mene su osnivali svoje obitelji i iskreno sam skoro počela sumnjati u svoj izbor. Trebala mi je podrška pa sam počela slušati audioknjige o tome zašto ljudi odlučuju biti bez djece po izboru", pojasnila je Casellas.

A onda je otkrila da i ljudi na Instagramu ponosno dijele detalje svojih života bez djece. Shvatila je da oni žive zdrave, ispunjene i svrsishodne živote.

Childfree Millennial još je jedan DINK sustav podrške na Instagramu, a vode ga partneri Marcela i Michael, stari 26 i 31 godinu.

"Prije otprilike tri godine sam shvatila da djeca nisu obavezna u životu. To mi je bilo pravo olakšanje. Shvatila sam da ne moram učiniti nešto čega sam se bojala cijele svoje tinejdžerske i odrasle godine", govori Marcela koja Instagram koristi kao način da drugima da do znanja da je u redu odlučiti se na život bez djece.

A oni koji nemaju djecu imaju i financijsku korist. Podaci američkog Ministarstva poljoprivrede sugerirali su da odgoj djeteta rođenog 2015. u SAD-u u prosjeku košta 233.610 dolara.

Jay Zigmont je osnivač tvrtke za financijsko planiranje. Svoju bazu klijenata usredotočuje isključivo na parove bez djece, što je, kaže, rastući trend. 

"Kako raste broj obitelji bez djece, raste i potreba za financijskim planovima koji nisu prilagođeni osobama s djecom. Trenutno je 11 posto stanovništva SAD-a starijeg od 55 godina bez djece, a taj broj raste u mlađim generacijama i mi se moramo prilagoditi toj potrebi", zaključuje Zigmont.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.