Ako provodite vrijeme na društvenim mrežama, sigurno ste uočili videozapise desetogodišnjih djevojčica koje ulaze u drogerije i parfumerije, isprobavaju šminku i kupuju proizvode za njegu kože i uljepšavanje.
Pomalo zabrinjavajući trend dobio je naziv Sephora Kids. U razgovoru s jednom djelatnicom parfumerije, koja radi kao savjetnica za kozmetiku, doznali smo da je stigao i u Hrvatsku.
"Te curice dolaze u grupama, svejedno je jesu li dvije ili ih je deset. Odmah ti se posao svede na glumljenje zaštitara. Ako ti dođe drugi kupac i moraš se od njih maknuti, neminovno je da će nešto ukrasti. Uglavnom to bude tester, no i tester netko treba platiti", ispričala nam je.
"Velik broj mama uopće ne trepne kada djeca guraju prste u testere"
Kada uđu u parfumeriju, djevojčice idu od stalka do stalka s šminkom i sve isprobavaju.
"Ne možemo im ništa. Ne smijemo ih istjerati van, a kad ih upozorimo, možda jednu u grupi bude sram, ostale se smiju ili drsko odgovaraju", dodaje.
@vicky.2087 #sephora #kids #girls #10yearoldgirls #beauty #makeup #mess #disaster #brokenitems #shop #parents!!!!!!!!! #educate #manners ♬ original sound - vicky87
Smatra da je problem i što roditelji ponekad ne reagiraju kada su u kupovini s djecom.
"Stvarno velik broj mama uopće ne trepne kada njihova djeca guraju prste u testere sjenila, ruževa ili rumenila, koji isto vrijede. Te testere netko mora kupiti da bi mogli biti izloženi", govori naša sugovornica.
Trend kritiziraju dermatolozi
Trend Sephora Kids odnosi se na djecu i tinejdžere koji kupuju u kozmetičkim trgovinama, ponekad objavljujući videozapise svojih kupnji i rutine njege kože na internetu, po uzoru na influencere koje slijede.
Smatra se da je trend pokrenula kći Kim Kardashian, North West, koja je 2022. objavila video svoje jutarnje rutine koja je uključivala sheet masku, masku za usne i nanošenje tonika na lice. Tada je imala devet godina.
Kći Kourtney Kardashian, Penelope, također je podijelila video svoje rutine njege kože koji je ponovo postao viralan u studenom, kada ga je podijelila dermatologinja Brooke Jeffy i oštro kritizirala.
"Zašto ova preslatka jedanaestogodišnjakinja treba šminku i rutinu njege kože koja je kompliciranija od moje", zapitala se liječnica, kojoj je posebno zasmetalo što dijete koristi proizvode za sprječavanje starenja.
>> Djeca koriste proizvode protiv starenja. Dermatolozi: Krivi su društveni mediji
Kupovna moć generacije Alpha
Unatoč inflaciji, kozmetička industrija ne bilježi pad. Tržište kozmetičkih proizvoda raste i nije toliko osjetljivo na krize. Prema podacima analitičke tvrtke Circana, očekuje se rast i u godinama koje dolaze jer na tržište ulaze pripadnici generacije Alpha, oni rođeni 2010. i kasnije.
"Prestižni kozmetički proizvodi, posebno proizvodi za njegu kože, bili su na vrhu blagdanskih popisa mnogih mladih potrošača 2023. i ne očekujemo da će njihov entuzijazam splasnuti u 2024", rekla je Larissa Jensen iz tvrtke Circana.
Brendovi koji su djevojčicama posebno zanimljivi su Rare Beauty, Drunk Elephant, Sol De Janeiro i Glow Recipe. Štoviše, Drunk Elephant pokazao se toliko popularnim među generacijom Alpha da je njegova osnivačica, Tiffany Masterson, izjavila da su "gotovo svi proizvodi koje prodaju dizajnirani i za djecu i za tinejdžere". Međutim, dodala je da jači proizvodi, koji sadrže kiseline i retinole, nisu namijenjeni djeci.