DOK se većina raduje vikendu, to nije bio slučaj za Rini Frey. Ova Kanađanka bila je toliko zatrpana rođendanskim proslavama, druženjima i odlascima u park da je počela strahovati od subote i nedjelje.
34-godišnjakinja kaže da više nije mogla držati korak s beskrajnim obavezama vezanim za djecu. Shvatila je da svaku subotu i nedjelju provodi radeći nešto za svoje dvoje djece.
"Bila sam toliko zauzeta planiranjem aktivnosti kako bih zabavila djecu. Išli bismo u zoološki vrt, na igrališta, na dječje aktivnosti. Osjećala sam se iscrpljeno i kao da nemam vremena za sebe", otkrila je za Newsweek.
Budući da je odrasla u Europi, Frey je bila svjesna da postoji i opušteniji roditeljski stil. Sada subote provodi radeći nešto za sebe, dok su nedjelje rezervirane za djecu staru tri godine i šest mjeseci.
"Sada vikende provodim kao Europljani. Subotom idem u kupovinu namirnica, planiram novi tjedan, posjećujem tržnicu ili s prijateljima popijem kavu, dok nedjeljom imamo jednu ili dvije aktivnosti posvećene djeci", izjavila je.
Promjena je dovela do toga da je Frey bolje raspoložena. Njezin suprug prvi je uočio da je bolje volje otkako radi nešto za sebe.
"Donedavno se nisam imala čemu veseliti vikendom. Sada je priča drugačija", poručila je.
Roditeljstvo u SAD-u nalikuje natjecateljskom sportu
Stilovi roditeljstva mogu se razlikovati među kulturama. Na primjer, smatra se da je europsko roditeljstvo opuštenije te da roditelji smatraju kako se ne moraju odreći svojih užitaka zbog dobrobiti djece. I dalje posjećuju restorane, ponekad ostanu duže budni ili nedjeljom popiju kavu u krevetu.
S druge strane, roditeljstvo u SAD-u nalikuje natjecateljskom sportu.
"Roditelji pokušavaju svaku minutu ispuniti obogaćujućim iskustvima posebno osmišljenim za djecu. Američki roditelji osjećaju potrebu da svaka minuta bude prilika za učenje", pojasnila je Christine Legare, profesorica psihologije na Sveučilištu u Texasu, za Newsweek.
Iako su posjeti parkovima i izleti zabavni, Legare smatra da je ravnoteža ključna za svakog roditelja.
"Djeci svih dobi treba dati priliku da iskuse niz aktivnosti, uključujući one u kojima uživa cijela obitelj. Potrebne su im prilike za sudjelovanje u prostorima koji nisu dizajnirani isključivo za njih kako bi naučili norme ponašanja. Učenje prilagođavanja ponašanja različitim okruženjima vrlo je korisno i potiče razvoj samoregulacije te pruža prilike za učenje novih stvari od ljudi različitog podrijetla i dobi", zaključila je Legare.