"Za bebu nema boljeg od adaptiranog mlijeka!"

Foto: #nestlefreeweek

ZA BEBU nema boljeg od adaptiranog mlijeka jer sve što majka pojede, a majke ne jedu ni zdravo ni dobro, ući će u mlijeko i bebu nahraniti strašno lošom hranom! 
 
Slažete li se drage mame s ovime? - Ne? Nismo ni mislili da se slažete, pa makar bile u onoj skupini koje su svoje bebe iz brojnih opravdanih razloga hranile samo adaptiranim mlijekom. 
Upravo ta teza da bi majke trebale jako paziti što jedu, jer time hrane i svoje dijete, teza je s kojom proizvođači adaptiranog mlijeka provode svoje kampanje ne bi li naravno povećale svoju prodaju. I ne bi to bilo toliko čudno ako smo svjesni kakve sve prljave kampanje znaju provoditi velike kompanije, no kada je riječ o ovom pitanju, nejasno je, odnosno, vrlo nelogično, da su takve kampanje dobro debelo financirane upravo od strane pedijatrijskih društava.  
 
U našoj se zemlji propagira dojenje, a imamo i reklame za adaptirana mlijeka raznih proizvođača, no nitko tim kampanjama ne želi majkama poručiti da je formula apsolutno zdravija od majčinog mlijeka. Međutim, u siromašnijim zemljama (najčešći slučaj su zemlje Latinske Amerike) takve su kampanje sve učestalije. 
 
Razlog zašto ovo pišemo upravo je zlokobna kampanja Nestlea koja se pojavila u Brazilu, financirana je od strane Brazilskog pedijatrijskog društva, a kojeg financira sam Nestle. Vidite poveznicu? Kampanja s ove dvije fotografije majkama šalje poruku Vaše dijete je ono što vi jedete. Time se sugerira da jedino majke koje se hrane idealno mogu svom djetetu pružiti dobro mlijeko, sve ostale trebale bi se pod hitno prebaciti na formulu. Na fotografijama je na engleskom dodana poruka koja je suprotna upravo ovome što fotografije pokazuju. 


 


Drugim riječima, Nestle sugerira ženama da ako nisu sposobne napraviti prave životne odabire i hraniti se idealno, onda je formula sigurnija jer je ona znanstveno dizajnirana i kontrolirana pa tako i zdravija od mlijeka majki koje se očito ne mogu odreći hamburgera i Coca-Cole. Time zapravo aludiraju na siromašno stanovništvo čija je prehrana daleko od idealne, no, kako stručnjaci koji ne rade za Nestle kažu - ovakav sustav reklamiranja spriječave žene da nauče ponešto o svom mlijeku kako bi izbjegle da ih reklame uče suprotnom. 
 
Naime, sustav proizvodnje majčinog mlijeka daleko je kompleksniji od onog - što majka pojede, ide izravno bebi u usta. Pa ako majka danas pojede hamburger i čokoladu beba će također pojesti samo to. Daleko od toga! 
 
Majčino mlijeko, bez obzira što majka unese u organizam, znatno je kompleksnije i relativno neovisno upravo o tome što majka jede. Majčino mlijeko sadržava stotine elemenata i živih stanica koje nikada neće biti dio adaptiranog mlijeka te je ono zbog toga po svom biokemijskom sastavu različito od prirodnog. Čak i lošija ishrana majke neće uzrokovati nestanak imunološki važnih čimbenika iz majčinog mlijeka. Kažu tako u RODI te nastavljaju da loš način prehrane (junk food prvenstveno) neće iz majčinog mlijeka ukloniti važne matične stanice, prostaglandine, leukocite, proteine, šećere, masti, i ostale elemente koji će i dalje biti visoke kvalitete. 
 
Dakle, lako je zaključiti da velike kampanje pokušavaju zavarati prvenstveno siromašnije i neukije stanovništvo da je formula bolja, i da ju stoga moraju kupovati svom djetetu, a da ih pritom uopće nije briga što upravo to siromašnije stanovništvo najčešće nema ni posve zdravu vodu, a ni novca da bi svoje bebe adekvatno hranile adaptiranim mlijekom. Tako se često događa da majke, one koje su ovakve reklame već okrenule protiv prirode, svojim bebama čak i razrjeđuju formulu ne bi li im pakiranje trajalo što duže, jer nemaju novca kupiti ih onoliko koliko bi trebalo. A tek tako svojoj bebi, pored punih njedara, uskraćuju sve one važne nutrijente, odnosno, pravilnu prehranu. 
 
Upravo zbog ovakve kampanje u svijetu, a i kod nas,  posljednji tjedan listopada provodio se bojkot protiv Nestlea (#nestlefreeweek) s obzirom da Nestle ovako legitimno podcjenjuje dojenje te se istovremeno prikazuje kao dobar korporativni građanin. Sve kako bi majkama uvalili svoje proizvode. 
 
I nije Nestle nažalost jedina takva kompanija. Coca Cola koju mi smatramo nezdravom za djecu, u siromašnijim zemljama svijeta - opet najčešće u Latinskoj Americi, sastavan je dio djetinjstva, i često jedina pitka tekućina dostupna djeci u školama. Naravno, škole i školstvo u tim zemljama financira upravo Coca Cola pa nije za čuditi da je u njima pitka voda skuplja od tog gaziranog pića. 
 
Međutim, nije to problem samo u siromašnim zeljama. Politika je ku..a  gdje god se okrenemo pa je tako s ovim bojkotom Nestlea na vidjelo izašla i velika nelogičnost Svjetske zdravstvene organizacije - Kampanja 1000 dana, čiji Pravilnik propagira da se djeca do treće godine hrane adaptiranim mlijekom. Iz tog je pravilnika onda izašao i trend proizvodnje adaptiranog mlijeka za stariju djecu, što naravno najviše ide u korist samim kompanijama. I naravno, tamo gdje se ovaj Pravilnik WHO-a uzima kao jedino ispravno mišljenje, žene se odgovara od dojenja pa je tako i bogata Kanada jedna od zemalja u kojima majke kažu - "Moja prehrana  nije dobra kao u vodiču kojeg izdaje Zdravstveni centar Kanade, prema naputcima WHO-a, pa samim time ne želim trovati svoje dijete svojim mlijekom!" 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.