13 godina nakon nesreće počelo novo suđenje dvojici prijatelja zbog smrti studentice

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL, Facebook

TREĆI put sudi se Marinu Čolaku i Daliboru Opačku, koji su u studenom 2010. izazvali prometnu nesreću na autocesti Zagreb-Rijeka u kojoj je poginula 20-godišnja Ivana Obad. Čolak je posljednjom presudom bio osuđen na dvije godine zatvora, dok je Opačak bio oslobođen krivnje. No Državno odvjetništvo se žalilo na presudu pa je Visoki kazneni sud sada naložio novo suđenje, već treće.

Utvrđeno je da je vijeće Županijskog suda u Zagrebu pogriješilo kod izricanja i obrazlaganja nepravomoćne presude, odnosno da je napravljena bitna povreda odredbi kaznenog postupka. Sama presuda proturječna je razlozima, utvrdio je Visoki kazneni sud primjećujući da je u činjeničnom opisu ostavljena inkriminacija koja je teretila i Čolaka i Opačka iako je Opačak na kraju oslobođen. I prva presuda kojom su obojica bila osuđena na po tri godine zatvora pala je zbog pogreške suca.

Divljali Ferrarijem i Nissanom pa se sudarili

Kako piše u optužnici, Čolak se 5. studenog 2010. u 12:20 Ferrarijem kretao autocestom A6 iz smjera Zagreba prema Rijeci lijevim prometnim trakom brzinom od 181.5 kilometara na sat, dok se Opačak kretao desnim trakom u svojem Nissanu 350. Čolak je, tvrdi tužiteljstvo, započeo prelazak iz lijevog u desni prometni trak a da se nije uvjerio kako to može učiniti bez opasnosti za druge sudionike u prometu.

Opačak je, vozeći brzinom od 205.3 kilometra na sat, započeo kočiti, no nije mogao smanjiti brzinu na vrijeme pa su se automobili okrznuli. Nissan je prednjim lijevim kotačem dotaknuo stražnji desni kotač Ferrarija, nakon čega je taj dodir destabilizirao Ferrari, koji se počeo nekontrolirano kretati te je sletio desno izvan kolnika. Automobil se prevrnuo i zapalio, pri čemu je poginula suvozačica Ivana Obad.

Predmet sada vraćen na zagrebački županijski sud

Optužnica protiv obojice podignuta je još 2012., a 2015. obojica su bila proglašena krivima i nepravomoćno kažnjena s tri godine zatvora. Nakon što je Županijski sud u Rijeci 2018. poništio presudu, suđenje je krenulo ispočetka na zagrebačkom Općinskom kaznenom sudu, ali se ubrzo sud proglasio nenadležnim pa je spis završio na karlovačkom Županijskom sudu. Odlukom Vrhovnog suda predmet je zatim delegiran na zagrebački Županijski sud.

Čolak: Opačak je kriv, udario me

Iznoseći obranu u ranijem suđenju, Čolak je naglasio da je neposredno prije sudara vozio iza Forda Hrvoja Petrovića na pristojnoj udaljenosti po desnom traku i djelomično po desnom zaustavnom traku.

"Mislim da do prometne nesreće ne bi došlo da me Opačkov Nissan nije udario u zadnji desni kotač. Da je Opačak držao potrebni razmak, do svega ovoga ne bi došlo i prometna nesreća se ne bi dogodila. Ne mogu prihvatiti da netko tko je, poput mene, jedva ostao živ bude kriv za nesreću", kazao je Čolak.

Opačak: Micao sam se, žao mi je

Opačak je u svojoj obrani rekao da se neposredno prije nesreće svojim Nissanom kretao desnim trakom, dok je za Čolaka ustvrdio da je upravljao Ferrarijem lijevim prometnim trakom.

"Odjednom sam primijetio da je Čolakov Ferrari ispred mene. Micao sam se udesno i stiskao kočnicu. Pomislio sam da će se Čolak odvesti na travnati dio, no auto mu se prepriječio, udario u rubnik, odletio u trak i eksplodirao. Žao mi je što se sve ovo dogodilo", iznio je svoje viđenje nesreće Opačak.

Prometni vještak Zvonko Ivašić je na jednoj raspravi ustvrdio da se Opačak kretao desnim trakom brzinom od 205 kilometara na sat, dok je Čolak upravljao lijevim trakom brzinom od 181 kilometra na sat. Obojica vozača, smatra Ivašić, mogla su proći zavoj da nije došlo do kontakta između njihovih vozila.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.