Foto: Adris
U PRVIH devet mjeseci ove godine ukupni prihodi Adris grupe iznosili su 2,5 milijardi kuna, što je za 3,3 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Prihodi od prodaje roba i usluga iznose 2,2 milijardi kuna i, u usporedbi s prošlogodišnjim razdobljem, manji su za 3,8 posto, priopćeno je iz te kompanije.
Dobit prije poreza, kamata i amortizacije iznosi 589 milijuna kuna i 4,2 posto je niža od prošlogodišnje. Operativna dobit Grupe iznosi 307 milijuna kuna, a dobit prije poreza 487 milijuna kuna.
U usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem TDR je ostvario 17,3 posto manju prodaju, uz prosječan pad potrošnje na regionalnim tržištima od desetak i više posto.
U Hrvatskoj su od početka godine dva puta porasle trošarine, što je dovelo do znatnog rasta maloprodajnih cijena. Stalni rast poreza prisutan je i na tržištima regije. S druge strane, kupovna moć potrošača se smanjuje. Posljedica toga je snažan pomak potražnje prema nižim cjenovnim segmentima. Također, u snažnom je porastu potrošnja rezanih duhana. Ulaskom pak Hrvatske u EU, uvedene su znatno veće carine na izvoz cigareta na tržišta zemalja CEFTA-e, što će na godišnjoj razini, ukoliko ne dođe do promjene carinskog režima, rezultirati povećanjem godišnjih troškova poslovanja za desetak milijuna eura, navodi se u priopćenju.
Otvorena tvornica u Iranu
TDR je u rujnu otvorio tvornicu u Iranu i time dodatno proširio poslovanje na tržište jugozapadne Azije. TDR je tvornicu u Sariju, glavnom gradu pokrajine Mazandaran, izgradio u suradnji s vodećim iranskim duhanskim proizvođačem, Iranian Tobacco Company. Investicija je vrijedna 30 milijuna eura, a kapacitet nove tvornice je šest milijardi cigareta godišnje.
Rast profitabilnosti turističkog dijela kompanije usprkos padu broja noćenja
U turističkom dijelu poslovanja Adris grupe ostvareno je četiri posto manje noćenja nego u prvih devet mjeseci 2012., uz povećanje ostvarene prosječne cijene od sedam posto. Rast cijena posljedica je dugogodišnjeg ulaganja u prepoznatljivu i konkurentnu ponudu na destinaciji Rovinj-Vrsar. Učinkovitije upravljanje marketinško-prodajnim aktivnostima te standardima u operacijama donijelo je niz operativnih poboljšanja što je rezultiralo daljnjim rastom profitabilnosti tvrtke. Time turistički dio Grupe i u ovom razdoblju ostvaruje rezultate koji opravdavaju dosadašnja i buduća ulaganja. Trenutačni booking potvrđuje zadržavanje dosadašnjih trendova do kraja godine.
Cromarisu prodaja porasla za 41 posto a izvoz 78 posto
Cromaris je u prvom polugodištu 2013. ostvario 41 posto veću prodaju nego u prvih devet mjeseci prošle godine. Izvoz je porastao 78 posto, od čega najviše na talijanskom tržištu, ujedno i najvećem tržištu orade i brancina u Europi. Rast prodaje pratio je prosječan rast cijena svježe ribe od približno sedam posto. Rast ključnih pokazatelja poslovanja rezultat je ulaganja u vrhunsku kvalitetu i dostupnost proizvoda te prepoznatljivost brendaCromaris kod potrošača.
Cromaris je rastom prodaje i prodajne cijene povećao profitabilnost te uspio nadoknaditi gubitak subvencija, koje su na godišnjoj razini iznosile gotovo 12 milijuna kuna.
U rujnu je pušten u rad potpuno preuređen i moderniziran Cromarisov proizvodno-logistički centar u Gaženici u Zadru.
Adris grupa polovicu prihoda od prodaje roba i usluga i nadalje ostvaruje u izvozu, od čega gotovo 60 posto na tržištu Europske unije.