Nije kupljen nego nabavljen
Naime, upitali smo kako je moguće da tvrtka koja je prvi završila s gubitkom od 2,1 milijun kuna uopće nabavlja skupocjene automobile za svoje direktore. Štoviše, u HŽ-u se u sklopu mjera štednje najavljuje čak 1200 otkaza.
Iz Hrvatskih željeznica pojasnili su nam kako taj automobil zapravo, kako kažu, nije kupljen nego je, sukladno Zakonu o javnoj nabavi, "obnovljena usluga operativnog leasinga jednog automobila za potrebe mobilnosti Uprave HŽ Vuče vlakova". Iz HŽ-a pojašnjavaju da je usluga operativnog leasinga obnovljena jer dosadašnjem automobilu kojim se koristi Uprava HŽ Vuče vlakova ističe ugovor o operativnom leasingu 31. svibnja.2012. godine i morat će biti vraćen leasing kući.
"Osim toga, korištenje usluge operativnog leasinga za korisnika je puno povoljnije od kupnje automobila jer nema troškova kupnje niti troškova održavanja već samo najma. Slijedom toga troškovi HŽ Vuče vlakova nisu povećani predmetnim najmom već su ostali na istoj razini kao i prethodnih godina", napominju u svom odgovoru na upit Indexa iz Korporativnih komunikacija Hrvatskih željeznica.
Nema više tvrtke, ali netko će voziti
Prema njihovom tumačenju direktor Tot nema što odgovarati radi nabavke automobila jer je usluga operativnog leasinga uzeta zbog manjih troškova nego što bi bili da je automobil kupljen i nema povećanja troškova poslovanja te napominju i da HŽ Vuča vlakova ima potrebu za korištenjem te usluge. Tot neće odgovarati jer je HŽ Vuča vlakova provela natječaj sukladno Zakonu o javnoj nabavi.
No, problem je nastao u činjenici da Tot u skoro vrijeme više neće biti direktor. I ne samo to, "Vuča vlakova" neće više ni postojati jer će se podijeliti između HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Carga no za Upravu Hrvatskih željeznica ni to nije otegotna okolnost.
"Nakon podjele HŽ Vuče vlakova uslugu operativnog leasinga koristit će netko drugi iz sustava HŽ Holdinga tko na to ima pravo", odgovorili su nam iz HŽ-a.
Zašto baš Citroen?
Temu nabavke luksuznog automobila za direktora Tota, otvorio je jučer Večernji list naglašavajući kako je Totov prethodnik na čelu Vuče vlakova vozio automobil mazdu 6 karavan dok je Vuča vlakova 18. travnja raspisala natječaj za novu limuzinu svog direktora, a prema specifikacijama je bilo jasno da Tot želi nabaviti baš Citroen jer se među obveznom opremom navodi i hidraulični ovjes koji imaju isključivo Citroenova vozila.
Zašto baš Citroen, i dalje nam nije jasno, a čini se da je i u HŽ-u potpuno nejasno tko bi sada treba uopće koristiti taj automobil.
"Usluga operativnog leasinga nema veze s činjenicom hoće li ili neće direktor Tot biti direktorom HŽ Vuče vlakova ili neke druge jedinice nakon podjele HŽ Vuče vlakova jer će se automobil, sve dok traje ugovor, koristiti za potrebe mobilnosti onih nadređenih službenika u čijem je ugovoru predviđena upotreba službenog automobila", stoji u odgovoru HŽ-a na upit Indexa.
Mirni prosvjed zbog otpuštanja 1200 radnika HŽ-a
Podsjetimo kako su početkom svibnja sindikati koji okupljaju članstvo u HŽ Infrastrukturi održali mirni prosvjed zbog namjere uprave da proglasi viškom oko 1200 radnika kao prvu i najznačajniju mjeru uštede u planu racionalizacije troškova.
Iz Sindikata su istaknuli da su spremni razgovarati o svim mogućnostima ušteda, ali će se prema tvrdnjama uprave, a u skladu s naputcima iz Ministarstva financija na ulicu morati poslati gotovo 1200 radnika.