Foto: Nikša Duper/Dubrovački vjesnik/Cropix
"KROZ programe restrukturiranja iz sektora koji su u nadležnosti Ministarstva prometa, željeznica i cesta, do kraja godine izaći će 2.000 zaposlenih", rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Upitan za stanje zračnih luka, nakon što je zagrebačka dobila koncesionara, ministar je najavio skorašnji natječaj za Zračnu luku Osijek gdje postoji potencijal za stvaranje cargo luke. Što se tiče Zračne luke Dubrovnik, završena je aplikacija za sredstva od Europske unije. Riječ je o 220 milijuna eura za modernizaciju. Aplikacija je predana je konzultantima i ide na ocjenu u Europsku komisiju. Zračna luka Split posluje normalno, a zadarski aerodrom je potpisao ugovor s niskobudžetnim tarifnim prijevoznikom i bez problema može obavljati svoju temeljnu djelatnost kao i Pula, pojasnio je ministar.
"Izazovi su nam Rijeka i Osijek koje u dogovoru s potencijalnim investitorima pokušavamo riješiti. Zračna luka Zadar je pred potpisivanjem finalizacije modela koncesioniranja terminala. Nadam se da ćemo do kraja tjedna imati obvezujuće pismo EBRD-a kako bismo taj cijeli proces okončali. Investicija je već krenula, premještaju su avioni. Sama investicija koncesionara u zgradu terminala teška je oko 200 milijuna eura ", istaknuo je ministar.
Što se tiče bračkog aerodroma, on je u većinskom privatnom vlasništvu. "Luka nije profitabilna, smanjit će joj se kategorija, a 12 zaposlenih zbrinut će splitska luka", kazao je ministar koji je komentirao i zahtjeve za njegovom ostavkom zbog tunelarine za tunel Sv.Ilija.
Povezuje to s lokalnim izborima. Pozvao se na Direktivu EU koja zahtijeva naplatu svih troškova. Procjena troškova u ovom slučaju iznosi 30 milijuna kuna. "Tu može biti samo 13 posto popusta, ali HAC kao operater može dati popust za elektronsku naplatu. I to će napraviti", kaže ministar. "To znači da prijevoz kroz tunel kroz ENC neće biti 16 kuna + PDV kolika je ekonomska cijena, nego će biti između 8 i 9 kuna i tu nema problema za korisnike ENC-a. Ja samo ne volim sudjelovati u lokalnim izborima i skupljanju jeftinih političkih poena zbog nečega što ne postoji i zato što netko ne prepoznaje i ne poznaje Zakon o cestama", zaključio je Siniša Hajdaš Dončić.